Hoe kan ik een eerlijk gekochte DIVX kijken op mijn media centre die geen DIVX ondersteunt?

Ik heb vandaag via de videoland site een film gekocht, ik kon kiezen tussen DVIX of WMV. Ik heb DIVX gekozen omdat ik dacht dat mijn media geval (AC Rayn Play On) dit aan kon (staat ook op de voorkant maar goed)

Dat ding speelt de film dus niet goed af. Het geluid is prima maar het beeld is geblokt en heeft diverse kleuren, maar daar houd het mee op.

Ik kan de DVIX niet converteren naar een ander bestand omdat er een DRM op zit. Een beveiliging geloof ik.

Ook zag ik op een site staan dat het mogelijk die DRM is, die er voor zorgd dat ik de film niet op mijn TV kan kijken.

En als ik alsnog de WMV wil hebben moet ik weer €13,- betalen.

Ik kan de film op mijn PC kijken, maar daar heb ik helemaal geen zin in! Dan had ik hem ook illegaal kunnen downloaden of online kijken. (PC met een lange kabel door de kamer naar de TV is geen optie)

Iemand een suggestie hoe ik de film ofwel op DVD kan branden (als gewone DVD en dus niet als DVIX DVD) ofwel kan omzetten naar een bestand dat mijn media centre wel accepteert?

Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet dat je AC Ryan geen divx af kan spelen, dat doet ie prima. Hij kan gewoon niet omgaan met beveiligde Divx (of specifiek de beveiliging die videoland erop plakt). Wellicht toch even je speler updaten. Persoonlijk zie ik niet helemaal waarom je niet gewoon legaal download(je zegt dat het illegaal is maar dan heb je je verkeerd laten informeren) en later de film voor 10-15 euro op Blu-ray koopt. Nu zit je met een vervelend beveiligd PC-bestand van zwakke kwaliteit voor een prijs die gelijk/hoger is aan Blu-ray. Ik ben zelfs wel benieuwd naar de resolutie, maar met Divx kan het qua compressie sowieso niet zoveel soeps zijn. Even ter vergelijking als ik wat download is dat vaak 1080p(MKV/x264) en tussen de 8-16GB groot. Ik heb in de regel moeite te ontdekken wat dan nog het verschil is tussen dat en de Blu-ray waar hij van afgeript is. Zelfs al zou je het werkend krijgen op het apparaat naar keuze zou ik het een veel te hoog bedrag vinden voor de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt (of ik moet er helemaal naast zitten qua geleverde kwaliteit).
HeerVoldemort
10 jaar geleden
De eneige reden dat ik de film gekocht heb in DVIX formaat is omdat het een film is die sinds kort in zo'n beetje alle landen in de bios is, behalve in NL. Veronica Mars, je kon alleen maar kaartjes winnen, en daar had ik geen zin in. Als ik de film zou downloaden van een gratis site krijg je zo'n bios cam versie, die hoef ik niet.
Je hebt toruwens gelijk downloaden is niet illegaal. Ik bedoelde onbetaalde download.

Antwoorden (1)

Als het goed is kan je met Nero de film altijd wel omzetten naar DVD-formaat en dus zo op dvd branden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Alleen dan moet ik dus de uitgebreide versie van Nero kopen. Kost me €69,-