via mijn webdesigner krijg ik mails van een ander bedrijf in mijn inbox is dat strafbaar?

Een aantal maanden geleden heb ik voor mijn bedrijf een website laten maken door een webdesigner.
Degene heeft alles geregeld van domeinnaam tot domeinhosting.

Nu krijg ik via de webdesigner mailtjes binnen van een ander bedrijf dat ook onder zijn klantenkring bevindt, en vraag mij af of dat niet verboden is voor deze webdesigner?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stuurt je webdesigner deze bewust naar jou door?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het bedrijf waar hij de emails van naar mij stuurt is van mijn vader geweest.
Maar mijn vader is ermee gestopt, en dus ook met zijn emailaccount.
Echter zonder overleg stuurt de webdesigner zijn mails naar mij toe
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou. Overleg even met de webdesigner wat er mee moet gebeuren.
Hij zal er wel vanuit zijn gegaan dat jij dit verder oppakt. Om hem nou hiervoor gelijk voor de rechter te sleepen.
Mailaccount is niet opgeheven dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inmiddels is het mailaccount opgeheven, en het is ook niet mijn doel hem voor de rechter te slepen, het enige wat ik hier uit wil is duidelijkheid of dat ik hier te maken heb met privacy schending.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja. Ik denk niet dat dat zijn opzet was. (Als het zo is)
Ik zou bijvoorbeeld niet bang zijn dat hij jou mail met iedereen deelt.

Antwoorden (1)

Ik heb de reacties gelezen en het lijkt erop dat de webdesigner een 'forward' (omleiding) heeft ingesteld voor e-mails die nog op jouw vaders domein binnenkomen. Dat kan volgens mij alleen maar als je vaders domein nog actief is (anders krijgt de afzender namelijk het bericht terug met "Delivery failure" o.i.d., omdat het e-mailadres niet bestaat).

Bij mijn weten is dit niet strafbaar, tenzij jouw vader nadrukkelijk heeft aangegeven dat hij geen 'forward' e-mailadres wil instellen. Je kunt de webdesigner gewoon vragen of hij de omleiding wil verwijderen.