Wat betekenen al deze in/uitgangen op me pc?

Jullie pc experts kunnen me vast wel uitleggen wat al deze in/uitgangen betekenen en wat je er mee kunt doen, sommige ken ik natuurlijk wel maar er zitten er ook bij waar ik niks van snap en of ik er iets nuttigs mee kan doen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Linksbovenin= toetsenbord.
Rechtsbovenin=muis.
Groenblauwige onder toetsenbord= seriële poort. Voor oude randapparatuur.
Paars/langwerpige= poort om ouderwetse printers op aan te sluiten.
2 oranje poorten= geluid, geen idee waarvoor ze precies zijn..
4 stuks USB= wijst zichzelf.
Rechts van=Lan, voor bekabeld internet.
De daaronder, allemaal gekleurde is om een ouderwets surround-systeem op je PC aan te sluiten.
Daaronder= VGA, voor je beeldscherm.
Gele poort is video= om met een tulpstekker op je televisie aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thx dan weet ik dat dus ook weer!!
Nu heb ik geprobeert om me tv daar op aan te sluiten, maar nu geeft me tv wel het opstart scherm weer van Windows, maar daarna spaced me tv hem en komen er allemaal flitsen doorheen. Me videokaart is tot max geupdate en als ik bij instellingen kijk van beeldscherm dan zegt hij dat het een ''Algemeen niet PnP beeldscherm'' is en hem dus niet herkent, wat ik raar vind, want hij ziet wel het opstart scherm van Windows, weet jij hier raad mee?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, eerlijk gezegd ben ik er niet zo dol op. Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar heeft ook nooit goed gewerkt. Sorry!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ter aanvulling op antwoord.
2 oranje poorten (tulp) zijn digitaal (spdif) audio in en uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lagere resolutie instellen voor je tv in windows. Te hoge resolutie geeft een probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal het gelijk gaan proberen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En weer geen effect :(
Is dit iets kleins wat zo opgelost kan worden, of kan dit gewoon echt niet?
Ik zal nog even een video plaatsen in dit topic als dat lukt.
Misschien wordt het dan duidelijker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier de video: http://www.youtube.com/watch?v=pBbP97JJrPM
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe laag was de reso op zijn laagst? 640 x 480?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reso op ze laagst is 800 x 600, op ze hoogst (zoals die gewoonlijk staat) 1024 x 768.
Voorderest kan ik ertussen niets kiezen, het is dat, of dat.
Als ik me tv aansluit kan ik die reso dus alleen aanpassen bij me normale beeldscherm dat dus wel normaal werkt.
Hij ziet (1) me beeldscherm en (2) me tv wel, alleen op 2 kan ik totaal niets aanpassen, hij zegt alleen ''Algemeen niet PnP scherm''.
Ik blijf dingen proberen en alles aanpassen maar telkens geeft hij het Windows logo weer, en daarna het zelfde effect als op de video.
Ik hoop dat jullie nog oplossingen weten want ik snap het echt niet meer. PS: Eventueel zou er nog wel een oplossing kunnen zijn, ik heb nog een ander normaal beeldscherm over, alleen geen VGA aansluiting meer op me videokaart, de enige optie op me pc is dus die video composiet naar VGA op me beeldscherm, dat gaat denk ik ook niet lukken, of jullie hebben daar iets voor.
Het allerbeste zou zijn die tv aansluiten, maar als het echt niet anders kan misschien nog een oplossing voor dat andere beeldscherm?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou even moeten opzoeken, welke resolutie je televisie kan en deze op je PC instellen (ook de frequentie juist instellen).
Dan kan je die op je PC aansluiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb net gekeken maar ik heb geen idee hoe dit werkt helaas.
Kun je misschien uitleggen hoe ik dit het beste kan doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke TV heb je?
Google dan maar op resolutie en je TV naam/type...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach ik weet het. Je hebt hem op kloon staan, je moet op beeldscherm uitbreiden oid zetten zodat je twee verschillende beelden krijgt, dan kan je het ene scherm op 640x480 zetten (800x600 is te hoog voor composiet ongeacht het scherm) en dan gaat het goed. Daarom gaat ook alles goed tot het windowslogo, dat logo is namelijk 640x480 en dat wordt door elke videoverbinding/monitor begrepen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor 'kloon' moet je wel 2 schermen aansluiten... met 1 VGA poort wordt dat lastig (of de vraagsteller heeft de TV via composite (gele tulp stekker) aangesloten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn beeldscherm zit via VGA, en me tv via de gele tulp (composiet).
Ik heb net gekeken naar het antwoord van @MrTomaat, dat klinkt overtuigend, alleen weet ik niet hoe ik dit doe!!
Misschien kun je dit uitleggen? Ik krijg weer hoop!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=pBbP97JJrPM rechtermuisklik op je bureablad
eigenschappen\
dan zie je dat ze als kloon staan
ergens op een beeldschermicoon drukken(rechtermuisklik wellicht)
bureablad uitbreiden Uit mijn hoofd, werk nu met 8 en daar is het anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tis niet gelukt helaas.
En dan zit ik nog met een ander probleem, mijn laagste resolutie is 800 x 600, en ik heb 640 x 480 nodig om die tv te laten werken, dan kan het toch sowieso niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je ze van kloon afhaalt kan je een lagere reso kiezen voor de TV. Wat is er niet gelukt? Waar strand je? Heb je wel voor elkaar gekregen om van kloon af te halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee van kloon afhalen is me niet gelukt.
En dan vraag ik me af of ik iets kan veranderen aan de instellingen van me tv, die ziet hij namelijk als een niet pnp scherm en kan ik dus ook niks wijzigen, maargoed als je uitlegt hoe ik ze van kloon afhaal, kan ik kijken of ik de reso kan wijzigen, alles is welkom ik ga alles proberen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
rechtermuisklik op je bureablad
eigenschappen\ Wat zie je nu, klik eens wat, kijk eens wat. rechtermuisklik op beeldschermpjes die je dan ziet etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, ik me pc dus op 640x480 via NVIDIA gezet.
Krijg ik op me normale monitor heel raar beeld. (dat geeft niet)
Heb ik eindelijk ook me tv weten te detecteren doordat de reso lager is, zegtie dat ik op toepassen moet drukken, kan die het weer niet opslaan.
Snappen jullie (jij) het nu nog?
Zet et wel ff fotos via youtube link bij.
Helaas nog geen succes dus :( http://www.youtube.com/watch?v=ECOk8Oh0R9g&feature=youtu.be
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met Windows 7 (en 8) kan je ook door de verschillende beeldschermmodi lopen als je de Win-toets + P indrukt (van monitor, kloon, extend en enkel externe monitor(TV)).
(Wintoets is die linksonderin met dat vlaggetje erop)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat klopt, alleen als ik er daar 1 van kies, dan blijft zegmaar alleen me normale monitor aan omdat hij me tv niet detecteerd omdat ik die niet kan opslaan als hij me tv eindelijk gevonden heeft.
Ik heb nu zegmaar in NVIDIA de reso verlaagd naar 640x480, dan kijk ik in het normale schermresolutie menu van Windows, dan kies je zegmaar die 640x480, dat gaat goed, totdat je op ''toepassen'' of ''ok'' wilt drukken, dan zegtie opeens dat hij hem niet kan opslaan.
Want je kan dan ook de opties geven ''bureaublad weergeven op scherm 1'' dan werkt de optie toepassen wel, maar zodra ik zeg ''bureaublad uitbreiden'' (dan haalt ie zegmaar me tv erbij) dan kan hij hem opeens niet opslaan.
Ik ben echt aan het vogelen om het aan de praat te krijgen maar het werkt nog steeds niet.
Wel fijn dat er toch mensen zijn die me tenminste proberen te helpen ;)
De oranje poorten onder de parallele printerpoort staat S/PDIF in en S/PDIF out.
In het kort dat zijn de digitale audio in- en uit-gang en dan de coax variant.
Zie het Wikipedia artikel voor meer informatie.

Voor het rest zie het antwoord van mijn collega.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of je er iets met deze in en uitgang kunt doen hangt af of je een digitale of een analoge geluidsinstallatie hebt.
Ook zijn de meeste dvd spelers zowel digitaal als analoog voorzien van in en uit gangen. Dit levert heel veel soort gelijke vragen en antwoorden op.