Wat betekenen al deze in/uitgangen op me pc?

Jullie pc experts kunnen me vast wel uitleggen wat al deze in/uitgangen betekenen en wat je er mee kunt doen, sommige ken ik natuurlijk wel maar er zitten er ook bij waar ik niks van snap en of ik er iets nuttigs mee kan doen!

Weet jij het antwoord?

/2500

Linksbovenin= toetsenbord. Rechtsbovenin=muis. Groenblauwige onder toetsenbord= seriële poort. Voor oude randapparatuur. Paars/langwerpige= poort om ouderwetse printers op aan te sluiten. 2 oranje poorten= geluid, geen idee waarvoor ze precies zijn.. 4 stuks USB= wijst zichzelf. Rechts van=Lan, voor bekabeld internet. De daaronder, allemaal gekleurde is om een ouderwets surround-systeem op je PC aan te sluiten. Daaronder= VGA, voor je beeldscherm. Gele poort is video= om met een tulpstekker op je televisie aan te sluiten.

De oranje poorten onder de parallele printerpoort staat S/PDIF in en S/PDIF out. In het kort dat zijn de digitale audio in- en uit-gang en dan de coax variant. Zie het Wikipedia artikel voor meer informatie. Voor het rest zie het antwoord van mijn collega. Toegevoegd na 3 minuten: Of je er iets met deze in en uitgang kunt doen hangt af of je een digitale of een analoge geluidsinstallatie hebt. Ook zijn de meeste dvd spelers zowel digitaal als analoog voorzien van in en uit gangen. Dit levert heel veel soort gelijke vragen en antwoorden op.

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sony/Philips...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100