Hoe kan ik twee documenten vergelijken op 'plagiaat'?

Ik moet een verslag schrijven en heb daarbij een aantal deelvragen. Nu heb ik deze deelvragen allemaal in een apart bestandje verwerkt en zitten er wat dubbele stukken in. Is er een gratis programma of site waarbij ik de dubbele dingen (plagiaat) van mijn twee documenten kan vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.1K
Antoni
10 jaar geleden
Als de deelvragen een logische volgorde hebben, dan vallen de dubbele deelvragen toch meteen op als je tekst éénmaal herleest? Dat (herlezen) lijkt mij een kleine moeite en het is minder werk dan alles met een computerprogramma te gaan controleren op 'plagiaat'. Het lijkt mij sowieso ook beter voor de kwaliteit van het verslag om een logische volgorde aan te brengen in de deelvragen.

Antwoorden (1)

dat kan met het (DOS) programma fc (file compare).
Ga naar "Start" -> "programma's" -> "Bureau accessoires" -> Opdrachtprompt
Type na de prompt "fc /?" en je krijgt de syntax en de opties te zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt de opties ook bekijken bij Windows Help.
Zoek naar "vergelijken", en kies "fc".

Toegevoegd na 8 minuten:
Overigens denk ik niet dat het met word documenten gaat. Die staan vol met opmaak gegevens. En daar gaat het niet om.
Eventueel moet je een document "Alles Selecteren", "Copieren".
Een Notepad openen en "Plakken". Dan de file saven als .txt
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Word heeft een ingebouwde document-vergelijker. Menu: extra-documenten vergelijken en samenvoegen
Een filemanager (bijv. totalcommander) kan ook documenten vergelijken.