Waarom gaat mijn processor vaak op 100%?

Ik heb een HP laptop met Windows 7. Als ik hem opstart duurt het heel lang voordat het opgestart is. Als ik in mijn bureaublad ben en ik kijk op taakbeheer, blijft hij continue op 100%! Hoe kan ik dit oplossen? Waardoor is dit gekomen?

Ik heb geen programma's die aan staan en ook geen anti-virus.. hoe komt dat?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 3 uur:
Ookal als ik een poos aan heb dan blijft het alsnog op 100%. Als ik op veiligmodus ga, dan laad hij ontzetend langzaam.. Als het helemaal opgestart bij veilig modus, is die ook heel traag..

Kan het zijn dat de schijf kapot is? of processor beschadigd is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Tja we kunnen natuurlijk niet zoveel zeggen waarom met zo weinig informatie maar als ik hoor dat je geen anti virus hebt ? tja het is me niet geheel duidelijk of je helemaal geen virus scanner hebt of dat deze blijkbaar is uitgeschakeld ?? dat zou dus al duiden op foute software virus of andere vormen als malware adware etc etc je kan microsoft security essentials downloaden dat is een goeie gratis virus scanner en tegenwoordig ook malware etc en advance systemcare free Dat is al een goeie combinatie om je pc eens te scannen kijk ook even naar het programma uninstaller dat gratis bij iobit zit of je eventueel ook toolbars gedoe kan verwijderen als je dat gedaan hebt dan kun je waarschijnlijk al een merkbare snelheid verbetering opmerken zo niet dan heb je wel iets meer kans op te kijken welk programma problemen geeft

Bronnen:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows...
www.iobit.com

Ga in taalbeheersing naar het tabblad Prestaties en klik onderaan op broncrontrolle. In het venster dat verschijnt kun je zien welke programma's jouw processor overbelasten

Dat de processor of harde schijf beschadigd zijn is al uit te sluiten. Het is waarschijnlijk gewoon een oudere processor, deze komen vaak (volgens Windows taakbeheer) op honderd procent. Deze honderd procent is echter niets om je zorgen over te maken. Dit komt gewoon omdat veel programma's gewoon in de achtergrond nog lopen. Het enige wat je hieraan zou kunnen doen is een nieuwe laptop kopen. (Je kan ook zeker proberen met programma's zoals CCcleaner je computer een beetje op te schonen) Het is ook wel zo verstandig om wel anti-virus software te installeren zoals Malwarebytes of Avg.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100