Waar kan het aan liggen dat de blue ray speler in een laptop het niet meer doet?

Toegevoegd na 1 minuut:
De mensen van de computerzaak kunnen de oorzaak niet vinden, misschien dat hier experts zijn die het wel weten.
Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je geeft al aan dat de laptop nog geen jaar oud is. Dat wil zeggen dat je hier nog garantie op hebt. Als ik me niet vergis bevind Nederland zich binnen de EU en binnen de EU heb je 3 jaar garantie op dit soort onderdelen van laptops.

Het kan zijn dat je na 1 jaar nog wel recht hebt op een coulance regeling waardoor je wellicht alleen de verzendkosten moet betalen.

Ok even terug naar je probleem met je blu ray speler.
- Wat doet het precies niet?
- Welk merk speler is het?
- Werken cd's en dvd's nog wel?
- Draait de blu ray schijf wel (hoor je deze draaien?)
- Heb je andere software gebruikt om blu ray films mee af te spelen?
- Wat heeft de pc-zaak over de speler gezegd? Zorg ervoor dat je voor jezelf opkomt je hebt gewoon garantie hierop. Alleen je accu kan onder de (nl garantie) van 1 jaar vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alvast dank voor je moeite, ik kom erop terug, want ik moet even je vragen uitzoeken. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een ASUS, dvd's speelt hij wel af. Ik hoor de Blu ray speler wel draaien, maar hij geeft alleen afbeeldingen weer.
Hij speelt de film niet af. Ik hoop dat je me kan helpen, want ik kan het ook op internet niet vinden wat de oorzaak kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Deirdre, ik heb zelf nog nooit met blu-rays gewerkt, maar het lijkt erop dat het een softwre probleem is waardoor de pc winkel je daardoor geen of weinig support geeft. Zou je eens vlc player kunnen downloaden en kijken of je daarmee wel films kunt afspelen?
Een andere mogelijkheid is om de software voor je blu-ray speler opnieuw te installeren.
De drive zelf lijkt ok, maar dat is op afstand niet goed te beoordelen voor mij. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal even kijken en laat het je weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlc al geprobeerd en het opnieuw downloaden van de blu ray speler ook al. Nog suggesties???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik het aangaf, ik heb helaas geen ervaring met blu rays, maar wellicht kun je het programma Total Media Theatre gebruiken.
http://download.cnet.com/PCMedik/3000-18512_4-10912266.html Het gaat waarschijnlijk om een proef versie, maar dan kan het wel zijn dat het dan wel lukt om blu ray films af te spelen.
(ben van mening dat het iets software matigs is dat niet goed is.)
Ik dacht dat blu ray films ook certificaten nodig hebben, maar daar weet ik het fijne niet van, ik zal dat in de tussentijd voor je opzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh ja welk type asus laptop heb je? Als je het type nummer hebt dan kan je evt. nog een update van de speler uitvoeren, wellicht werkt het dan wel weer naar behoren. (Dit zou eigenlijk vanaf de pc zaak ook uitgevoerd moeten zijn, maar je weet maar nooit.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kiswum hartstikke bedankt voor al je tips en adviezen, ik kom er zelf niet goed meer uit, maar ik ga terug naar die pc zaak en ga gewoon op mijn strepen staan.
Ik vind dat die blu ray speler moet werken en dat ik niet alles zelf moet uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan Deirdre, succes en ik ben zelf ook van mening dat het gemaakt moet worden. De pc zaak moet kunnen aantonen dat er iets mis is met de software, als ze dat niet kunnen dan moeten ze de speler vervangen/laten vervangen. Succes! Laat je ons nog weten wat eruit is gekomen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor al je moeite en wordt vervolgd, zullen we maar zeggen.

Andere antwoorden (1)

Allicht dat die het niet kunnen vinden. Zo een ding is niet te onderzoeken of te repareren als ie kaduuk is.
Ik hoop dat je nog garantie hebt.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom kun je die niet repareren? De laptop is nog geen jaar oud.
AWM
14 jaar geleden
Dat soort drives is niet te repareren. Je kunt alleen de hele drive vervangen, maar als ie nog geen jaar oud is, is dat jouw probleem niet. Door je garantie heb je recht op een goedwerkend apparaat, dus snel wat aan laten doen, zolang dat nog gratis kan...