Hoe komt het dat er boven aan de pagina die ik uitprint vanuit mijn mail "b1agina 1 van 1" komt te staan?

Als de mail meerder pagina's bezit komt er "b5agina 1 van 5" te staan.
Verder doet hij alle é ë € etc goed.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is een vertaalfout van Live Mail.

Oplossing:
Ga naar C:\Program Files(x86)\Windows Live\Mail\nl\maillang.dll.mui
Maak veiligheidshalve een kopie van dit bestand.
Download Resource Hacker (download: www.angusj.com/resourcehacker)
Gebruik aanvullende administratorrechten (via de App-balk, of anders via de rechter muisknop)
Open met dit programma het bestand
C:\Program Files(x86)\Windows Live\Mail\nl\maillang.dll.mui
met File, Open (kies bij Bestandstypen de optie All files (*.*) anders wordt het bestand niet getoond)
Klik op View, Find Text en zoek naar b&Pagina.
Wijzig deze tekst in Pagina
Vervolg met de knop Compile Script en sla het bestand tijdens afsluiten van Resource Hacker op onder dezelfde naam.

Toegevoegd na 2 minuten:
Link is:
http://www.angusj.com/resourcehacker/
(zonder haakje)

Toegevoegd na 18 uur:
Ik heb zelf maar eens Live Mail gedownload en ontdekte dat de programmastructuur inmiddels veranderd is!
Je moet nu het bestand C:\Program Files\Windows Live\Mail\maillang.dll aanpassen volgens bovenstaande beschrijving (b&pagina moet nu &bpagina zijn)..
Om je die moeite te besparen, heb ik maillang.dll zelf gewijzigd (en getest) en je kunt ‘m hier downloaden:
https://www.mediafire.com/?784nppkv77n3r15

Maak voor de zekerheid dus even een kopie van maillang.dll en kopieer het gedownloade bestand naar C:\Program Files\Windows Live\Mail (overschrijven).
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen document : maillang.dll.mui
SimonV
10 jaar geleden
Mysterieus... ik weet hier dan even verder geen oplossing voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geeft niets, in ieder geval heel erg bedankt voor de moeite. Ik speur zelf nog even verder.
SimonV
10 jaar geleden
Hoeft dus niet! Volgens mij heb ik de oplossing gevonden.
Zie antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hooo ik heb het document maillang.dll.mui gevonden!
Ook heb ik resource hacker gedownload, heb de pagina gevonden, heb het aangepast en op "compile script" gedrukt! alleeen...... kan ik het niet opslaan en als ik opslaan ALS doe dan is het geen .mui document. ooh ben zo dichtbij haha
SimonV
10 jaar geleden
Je kunt 'm niet bij "Opslaan als" de naam maillang.dll.mui geven?
Of anders een andere naam en daarna de naam in de map zelf wijzigen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eens zien ik heb het volgende gedaan en waarschijnlijk iets vergeten, want na een test print staat er nog steeds "b1agina 1 van 1". 1. Resource hacker gedownload 2. C:\Program Files (x86)\ Windows Live\ Mail\ nl geopend met Recource hacker 3. Vieuw + find text 4. "b&Pagina veranderd naar Pagina 5. Compile script 6. File + save as.. 7. (bureaublad, in de map kon ik hem anders niet "zien") opslaan als maillang.dll.mui 8. Resource hacker afsluiten en de map van het bureaublad verplaatsen naar C:\Program Files (x86)\ Windows Live\ Mail\ nl 9. Bestand in doelmap vervangen (omdat hij al bestaat)
Ik zie hier ook de datum niet veranderen, die staat op gister 21.55uur 10. afsluiten + mail openen.... geen resultaat :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
STOP de zoekactie
Het is gelukt, wat voel ik me dan af en toe een kneus zeg!
Het bestand opslaan op bureaublad en dan het originele bestand op de C: verwijderen en dán pas deze map erin verplaatsen! Super grote dank voor je geduld!
SimonV
10 jaar geleden
Je kunt checken of je het goed hebt gedaan door het bestand nog eens te openen met Resource Hacker.
SimonV
10 jaar geleden
Graag gedaan. Toch even een nieuwsgierig vraagje: waarom kon je maillang.dll.mui eerst niet vinden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoonweg in de verkeerde map zitten kijken.
Alleen wel gek dat als ik de naam opgaf in een zoekbalk van mijn computer, hij hem ook niet vond, waardoor ik er dus automatisch vanuit ging dat hij er echt echt niet was!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nogmaals ontzettend bedankt voor deze niet goed kijkende muts, die uiteindelijk toch dat kleine irritatie puntje van windows live mail heeft kunnen oplossen met dit antwoord!