Wie weet hoe ik na kan gaan of een bepaald Gmail adres in gebruik is en kan ik deze overnemen?

Ik wil graag het Gmailadres van mijn achternaam @Gmail.com, maar deze zou al geregistreerd zijn (mijn achternaam komt niet echt veel voor). Wanneer ik hier mails naar toe stuur krijg ik nooit een antwoord. Hoe kan ik checken of het adres wel in gebruik is en evt overnemen? Ik heb nu een @Gmail account met voorletters en een punt, maar wil de simpelere naam...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16K

Antwoorden (3)

Je kunt niet controleren of het in gebruik is en je kunt het ook niet overnemen. Een account vervalt als het 9 maanden niet is gebruikt, daarna zou jij 'm dus weer kunnen registreren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een mail stuurt en je krijgt niets terug dan betekent dat het emaildres in gebruik is. diegene de de mail ontvang is natuurlijk niet verplicht iets terug te sturen
als het niet zou bestaan dan kreeg je een error message terug.
ook kan je doen alsof je nee nieuw account aanmaakt en vult dan je gewenste email in
als je dan de email account wilt aanmaken komt google vanzelf met de melding of dat adres al in gebruik is ja dan nee , zo te lezen heb je dat al geprobeerd
dus helaas

probeer het eens bij outlook ? kan me voorstellen dat je dat niet wilt maar helaas er zit niets anders op.
en als laatste kans zou je een domeinnaam kunnen registeren met je achternaam
maar dan heb je natuurlijk geen gmail adres functionaliteit opties

maar iets in de strekking van

voornaam(letters) @achternaam.nl of simpel admin@achternaam.nl of zoiets

kan ook com org of iet dergelijks zijn
dit is een vrij simpele email box die erg begrenst is dus waarschijnlijk
zit er niets anders op dat er toch iets op te verzinnen met een ander schrijfwijze

of misschien toch voorletters.achternaam@gmail. com
capthavoc
10 jaar geleden
Voorletters en een punt kan eigenlijk niet, het kan wel maar de . (Punt) heeft geen functie dus probeer maar eens om de punten weg te laten.