Hoeveel liedjes kunnen er op een usb stick van 4GB?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is al heel wat.
Had er geen flauw idee van.
Dank je wel.

Het beste antwoord

hangt af van de bitrate.
Standaard is 128kbps, dus 128 kbit per seconde, en dat is 960kbyte per minuut. Dus inderdaad ongeveer 1 Mb per minuut.

ikzelf gebruik altijd minstens 196 kbps omdat ik die kwaliteit beter vind klinken (en ja, dat hoor ik aan de schelheid van o.a. hoge tonen, maar ik heb ook de apparatuur om het te kunnen horen). Deze bitrate is anderhalf keer hoger, dus past er maar minder op een 4 Gb schijfje, namelijk ongeveer 650 nummers van 4 minuten.
Thecis
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als een liedje gemiddeld ongeveer 4 mb is dan kunnen er ongeveer 1.000 op. Denk dat ik dan wel redelijk in de buurt kom.