Hoe betalen gratis webdiensten hun rekening?

Ik maak gebruik van meerdere gratis webdiensten. Bijvoorbeeld Tinypic host de foto's en afbeeldingen voor mijn website.

Nu weet ik dat heel veel website's geld verdienen met gebruik van bijvoorbeeld Google Adwords maar Tinypic is volledig gratis, je hoeft bij het weergeven van een afbeelding op je site zelfs niet eens te verwijzen naar Tinypic.

Op welke manier overleven deze website's dan? Harde schijven en internetverkeer zijn toch niet zomaar gratis te verkrijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Door de advertenties die zij plaatsen en eventuele sponsors.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel bij gratis webdiensten zonder reclame.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke bedoel je dan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dropbox bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben naar dropbox gegaan en zie direct dat er reklame wordt gemaakt voor google,apple en microsoft, en worden er pakketen aangeboden en dan weet je al waar ze hun inkomsten halen,
Niets is gratis op het internet.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja oke er worden betalende pakketten aaneboden maar met enkel de gratis versie kan je toch ook werken, behalve dan dat je maar 2gb hebt, maar die hebben ze toch niet gratis ter veschikking?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wordt allemaal bij berekend in die paketten. Ze weten ook dat 2 g niet veel is en dat je dan een pakket bijneemt. Je moet dat vergelijken met in de winkel dat men u laat proeven van een bepaald product in de hoop dat je het product koopt..

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat jij door het uploaden van de fotos ook meteen de rechten weggeeft en dat zij daarmee hun inkomsten genereren.