Ik heb Microsoft Media Player op mijn computer staan, maar ik, en de zoekfunctie op mijn computer kan het programma niet meer vinden. Waar is het?

Sinds de aanschaf van mijn laptop heb ik Windows Media Player op mijn laptop staan. Sinds een tijdje staat de snelkoppeling van dit programma niet meer op mijn bureaublad. Geen probleem dacht ik, totdat ik het programma nodig had. Ik gebruikte de zoekfunctie (in de startbalk), maar ook deze kon het programma niet vinden. Als ik Windows Media Player opnieuw wil downloaden via de site van Microsoft, geeft de site aan dat ik al een versie van Windows Media Player op mijn computer heb staan.

Ik kan het dus niet vinden, de zoekfunctie niet, maar ik kan het ook niet opnieuw downloaden.

Wie kan mij helpen? Ik wil graag het programma terug op mijn laptop.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even voor de duidelijkheid: Het besturingssysteem van mijn laptop is Windows 7

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarvoor gebruik je WMP dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Mastha - Om CD's te branden
SimonV
10 jaar geleden
Je kunt de vraag beter overnieuw stellen.
Ik begrijp nu dat je het programma wel kunt vinden:
C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe
maar niet kunt openen.
Dat is een heel andere vraag.

Antwoorden (1)

Het programma heet standaard wmplayer.exe
standaard locatie kan ik niet doorgeven omdat dit per computer kan verschillen (vanwege het aanmaken van register-gerelateerde mappen). In Windows XP had het wel een vaste locatie.
Zoeken op de naam wmplayer en je vindt het vanzelf. Daarna kan je de snelkoppeling maken en weer op het bureaublad / start menu maken.
Thecis