ik heb geen internet meer wat kan het probleem zijn?

Hallo,
Sinds gister heb ik geen internetverbinding meer op de computer. Hij geeft telkens een geel driehoekje met een uitroepteken aan. De computer hangt aan de kabel. Het vreemde is dat ik met mijn wifi apparaten zoals Ipad,mobiel,ps4 etc. Wel op internet kan. Normaal kon ik ook mijn router in via 192.169.1.1 en dat kan nu ook niet meer. Voorheen was mijn ip ook 192.168.1.1 en nu 192.168.178.14 kan iemand mij helpen?

Nog even alles op een rijtje:
*sinds gister geen verbinding meer op pc
*wifi apparaten wel op het netwerk
*van 192.168.1.1 naar 192.168.178.14
*niet meer de router inkunnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De instellingen van je netwerkkaart zijn hoogst waarschijnlijk niet (meer) goed.

Om dat aan te passen, doe je het volgende:
Ga vanuit het Control Panel (Configuratiescherm) naar Network adapters. Zoek daar de WIFI adapter van je computer op, geef er een rechterklik op, en kies voor Properties (Eigenschappen). Je krijgt dan een nieuw venster. In het eerste tabblad daarvan, klik op Internet Protocol Version 4 (IPv4), en vervolgens op de knop Properties (Eigenschappen). Zorg dat in het schermpje wat vervolgens verschijnt, de twee opties (IP-adres en DNS) allebei op 'automatisch' staan. Sluit de openstaande schermpjes vervolgens met de [OK]-knoppen.

Enige andere reden die ik zo zou kunnen verzinnen is dat je een tweede router in je netwerk hebt toegevoegd, maar dat lijkt me niet echt logisch...

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij Windows 7 moet je via het "Network and Sharing Center". Geef daartoe een rechterklik op het ikoontje rechtsonderin je taakbalk, wat eruitziet als een monitor met een snoer+stekker eroverheen.
Vanuit eht Network and Sharing Center kom je bij je Adapter settings (Adapter instellingen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je inderdaad 2x een netwerk hebt, die aan elkaar verbonden zijn, dan zul je problemen tegenkomen. Tenzij je daarvoor een geëigende methode gebruikt, maar dat vereist het configureren van een router die als doorgeefluik tussen beide netwerken fungeert. De snelste oplossing is dus de twee netwerken apart te laten functioneren. Je kunt wel met 1 computer die 2 netwerkkaarten heeft, van beide netwerken gebruik maken. Je computer krijgt dan ook 2 verschillende IP-nummers toegewezen. De netwerken moeten wel in verschillende IP-reeksen liggen. Cheers!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jazeker! dan zal de gateway jouw computer niet bedienen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de twee netwerken van elkaar loskoppelen... als de aangesloten clients op DHCP (automatisch IP-nummer) staan, gaat het daarna (99% kans) vanzelf weer goed.

Andere antwoorden (2)

Ik heb het ook wel eens en doe dan als volgt:
Met je rechtermuisknop op de netwerkverbinding klikken (pictogram van oplopende balkjes rechts onder in beeld). Klik op: Netwerkcentrum openen.
Als er geen internetverbinding is staat er een rood kruisje tussen de plaatjes.
Als je daar op klikt kun je kiezen voor 'problemen oplossen'. Windows gaat dan zelf proberen de verbinding te herstellen.

Veel succes er mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reset je modem, router en dan je PC Met andere woorden: zet alle drie hiervoor genoemde apparaten uit. Zet EERST je modem aan, dan je router aan (na +/- 1 minuut) en dan pas je PC opnieuw opstarten. Reden om die volgorde aan te houden: De router krijgt het IP adres van de modem en je PC krijgt het IP adres van je router