Hoe komt het dat ik geen geluid heb bij powerpoint presentaties?

Op de ene computer met Windows 8.1 speelt een Powerpoint presentatie wel geluid af. Op de andere computer met Vista speelt hetzelfde bestand geen geluid af. Ligt dit aan de geluidsinstellingen, of is er een andere oorzaak? Wie helpt me uit de droom? Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Of het geluid is niet standaard (standaard: bom./explosie/klappen) en is dus niet beschikbaar op de andere computer met andere powerpoint versie. Of het geluid is geen effect maar een bestand dat je zelf hebt gekozen dat op je computer staat. Wanneer je dan naar een andere computer gaat kan hij het bestand niet vinden, omdat het bestand telkens opnieuw wordt opgezocht wanneer je de powerpoint start. Het bestand wordt dus NIET samen gevoegd met/in de powerpoint. (in tegenstelling tot afbeeldingen die wel ingevoegd worden). Zelf ook megemaakt. Als kind helemaal trots op mijn mooie powerpoint en dan een enorme blunder voor de klas, waar het geluid het niet deed!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100