Hoe maak ik een digitale tekening van een cirkel met daarin een gedeeltelijk verlopende spiraal (gulden snede)?

Ik heb het zelf geprobeerd in Word en Powerpoint en Visio. Maar het lukt mij niet om het verloop van de spiraal in de cirkel goed te krijgen. Wie weet een goed programma, zou het voor mij kunnen doen of kan mij verwijzen naar 'tekenaars' die dit zouden kunnen? Ik moet de tekening uiteindelijk kunnen opslaan als GIF of JPG bestand.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
echt een goeie
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Waarom neem je niet een van de vele plaatjes op het internet als basis ?
Beter goed gejat, dan met veel moeite het wiel opnieuw uitvinden. (Ja ik gooi hier bewust 2 spreekwoorden door elkaar) ;-p
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de suggestie Ozewiezewoze, maar ik moet ook weer tekst kwijt in de cirkels. Ik probeer een iteratief theoretisch model te maken incluis één doorlopende, steeds belangrijker wordende fase.
SimonV
10 jaar geleden
Heb je het al geprobeerd met een tekenprogramma als Inkscape? http://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws/Gratis%20tekenprogramma%20Inkscape%200.46%20kan%20pdf%20bewerken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hi Simon, Nee ken ik niet, ik zal eens gaan kijken..
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
In power-point kun je gewon op willekeurige plaatsen tekstvakken invoegen. Uitgaande van een lege dia:
- Voeg eerst het gedownloade plaatje in.
- Voeg vervolgens een tekstvak in en typ je tekst.
- Verschuif je tekstvak totdat het op de juste plaats staat.
- Maak zo het hele plaatje compleet
- Bij 'Bestand opslaan als' kies je als type (te vinden onder de regel waar je de bestandsnaam intypt) voor JPEG-indeling (*.jpg) en save je voorstelling. De dia's worden nu als jpg-plaatjes opgeslagen.

Antwoorden (1)

Hier is een plaatje uit excel, je moet alleen nog de assen wegpoetsen