Mag ik een afbeelding van de omslag van een boek gebruiken op mijn weblog? Hoe zit het dan met copyright, etc.?

Stel, ik schrijf een recensie van een boek op mijn weblog. Mag ik, ter illustratie/informatie, de omslag van het boek als afbeelding bijvoegen? Hoe zit het dan met de copyright, dus wat schrijf ik er in het bijschrift qua bronvermelding bij?

Zou dit bijv. genoeg zijn?

[Afbeelding.jpg]
Het nieuwe deel uit de reeks: "De Toren", van Jan Jansen (2013)

Ik heb gezocht op Google, maar kon er geen duidelijke eenduidige richtlijnen voor vinden. Bij voorbaat dank!

HomerSimpson

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

In geval van een recensie, valt prima te verdedigen dat een afbeelding van de omslag als illustratie/citaat gebruikt wordt. Zeker wanneer er sprake is van een niet al te grote afbeelding icm met een voldoende uitgebreide bespreking.