Kan je je computer op het zelfde moment zowel aan je tv aansluiten als aan je computer?

Dan kan ik bijv. een documentaire gewoon op de bank kijken, maar als ik moet werken achter m'n bureau zitten.
Bedankt!
PS ik heb een tv met een computer aansluiting erop.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Geen probleem als je videokaart dit ondersteund, de kaart moet dus naast monitor uitgangen ook een tv-uitgang hebbn. Vervolgens kun je ze allemaal instellen me de bijgeleverde software of onder persoonlijke voorkeurinstellngen>beeldscherminstellingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat kan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelt je TV in als tweede monitor. Zo kun je de documentaire naar je TV slepen en je programma's naar je monitor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje TV heeft tegenwoordig een VGA-ingang. Als je die hebt, dan hoef je verder geen aanpassingen te doen. Dan heb je nog geen geluid, dat kun je met een stereo-installatie oplossen, of met je bestaande computerboxjes. Nog mooier is het als je PC HDMI heeft, tegenwoordig komt dat steeds vaker voor, dan heb je beeld en geluid op je TV.
AWM
14 jaar geleden
Hoewel het antwoord al gegeven is, wil ik het graag nog wat verder toelichten.

Je kan inderdaad je computer op je TV aansluiten. De vereiste hiervoor is een videokaart met twee uitgangen. De meeste huis-tuin-en-keuken-computers hebben alle aansluitingen "onboard". Wat er op neerkomt dat bijna alle apparaten aan je computer, op één printplaat aangesloten zitten; "het moederbord". Als dit het geval is, heb je zelden een tweede aansluiting voor een scherm. Dit komt omdat "onboard" videkaarten (videoaansluiting op het moederbord) doorgaans niet zo krachtig zijn en zeker geen luxe bieden zoals een tweede aansluiting.

Als je de computer hebt samengesteld, hebt laten samenstellen of een aanzienelijk budget hebt uitgegeven aan de aanschaf van de computer. Dan is het echter mogelijk dat er een "echte" videokaart in de computer zit. Dit is dan een losse printplaat die aangesloten is op het moederbord. Een soort uitbreiding. Daarom heten deze "extra" kaarten ook wel eens "expansion cards".

Maar niet elke expansion card heeft ook daadwerkelijk twee of meer aansluitingen. Je kunt ook een losse videokaart hebben in plaats van een onboard videokaart en toch maar een aansluiting voor een scherm.

Je kunt dan ook het beste de kabel van je monitor volgen naar de computer toe. Als je bij het stopcontact uitkomt dan heb je de verkeerde kabel gevolgd. Al je achter de computer uitkomt, dan moet je nu goed kijken in welk "gat" de kabel aangesloten is.

Als je lef hebt kun je de kabel even los maken. Let er op dat de stekker soms vastgeschroefd kan zitten. Je kunt hem dan voorzichtig los schroeven. Als de stekker los is zie je doorgaans een aansluiting met een blauwe kleur. Aansluitingen op computers van na met millennium hebben namelijk doorgaans gekleurde aansluitingen om het makkelijker te maken. Blauw is de kleur die de computer industrie gebruikt voor video aansluitingen. Als je dus een soortgelijke aansluiting vind achter op je computer, dan kun je een tweede monitor aansluiten.

Toegevoegd na 3 minuten:
helaas kan ik hier mijn verhaal niet afmaken.. ik mag geen goed uitgebreid antwoord geven hier blijkbaar (max 2500 tekens).. je kunt verder lezen op http://freetexthost.com/o4tofzhc1h
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb zelf mediacentre en de mogelijkheid is er zeker, maar denk eraan dat jij je schermgrote ook aan moet passen voor je TV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als jouw videokaart twee uitgangen heeft zou dat gewoon moeten kunnen.