hoe kan ik mijn hp laptop resetten zonder dat windows 7 eraf gaat??

ik heb een hp pavillion dv6, ik wel mn laptop helemaal resetten zodat alles eraf gaat (BEHALVE WINDOWS 7). hoe moet ik dit doen? zo'n cd kan ik nergens vinden dus heeft iemand een andere goeie manier?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is het geen resetten.

Antwoorden (1)

Sommige laptops hebben een hersteloptie vanuit het startmenu.
Deze zet alles terug naar de fabrieksinstellingen.
Maar.............

Sommige geavanceerde laptop kunnen ook vanuit het Bios hersteld worden.
Maar.................

Daarnaast hebben sommige laptops ook nog de optie om een set van herstelschijven te branden.
Maar................

En nu de Maars...............
Is deze herstelpartitie hergebruikt, of is er ooit een andere versie van Windows erop gezet, dan gaat het niet lukken.
Dan zou je een andere Windows 7 moeten zien te regelen, en daarnaast alle systeemdrivers appart moeten downloaden vanaf de website van de fabrikant.

Heb je wel de bovengenoemde mogelijkheden, dan is het raadzaam om van alles wat je wilt behouden een backup van te maken.

Wat misschien voor jou handiger zal zijn is gewoon een grote schoonmaakbeurt
Installeer Revo Uninstaller
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
De gratis versie is goed genoeg.
Hiermee verwijder je alle software die je denkt niet meer nodig te hebben.
Daarna installeer je Eusing registry cleaner
http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm
Ook deze is gratis te gebruiken.
Met deze laat je het register controleren en schoonmaken.

En als je het laatste gewoon wekelijks eens een keer gaat doen, dan hou je het register ook schoon en gezond.

Een laptop is geen telefoon wat je zo even reset.
Als je overgaat tot zo'n beslissing dan moet hij wel in serieus zwaar weer verkeren.
Immers als je geen Windows op een schijf, stick of als recovery hebt staan is het namelijk een ter vergeefse klus.
Maw dan gaat het je niet lukken.