Ben je verplicht binnenkort een brouwser te kiezen en kan je de andere dan niet meer gebruiken?

Net op Nu.nl gelezen dat we binnenkort een brouwser moeten kiezen. Ben je daartoe verplicht en wat als je afwisselend meerdere brouwsers door elkaar gebruikt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De keuze die je nu krijgt is welke browser je als STANDAARD browser wil gebruiken - het was altijd al mogelijk om zelf je eigen standaard browser te kiezen, ( dus de browser welke automatisch opstart als je het internet op gaat b.v. via een link in je mail) alleen tot op heden was het zo dat er bij windows vanzelf voor de i.e. gekozen werd en dat je daarna voor een ander kon kiezen. nu krijg je direct de keuze, om een andere browser als "standaard" te kiezen andere browsers kun je hiernaast gerust gebruiken. en blijven ook bruikbaar.

Ik vermoed dat het zelfs na je browserkeus geheel mogelijk blijft om ook van andere browsers gebruik te blijven maken als je deze op je computer hebt staan. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er een soort van slot op komt waardoor je verder vast zit aan die ene browser - daarmee zou het "probleem" tenslotte niet opgelost worden, maar juist worden verergerd, omdat je dan de keuzevrijheid van de consument nog verder belemmert. Aangezien deze maatregel genomen wordt omdat MS misbruik zou maken van de positie door hun OS met Explorer te verkopen, lijkt me niet de bedoeling dat een andere keus nog permanenter zou zijn dan IE dat nu is.

Jij hebt zelf geen verplichting alleen Microsoft heeft dan opgedragen door onze eigen Nellie Kroes. Jij kan zelf gewoon de browser gebruiken die je wilt. Microsoft moet jouw alleen de keuze bieden. Dat gebeurd nu bij de volgende updates

Het is meer dat Microsoft verplicht wordt om ook andere browsers dan hun eigen Explorer aan te bieden. Het is nu namelijk zo dat op een Windows PC Microsoft Explorer bijna altijd standaard al is geïnstalleerd. Consumenten hebben dus geen keuze of realiseren zich in ieder geval niet dat ze een keuze hebben. Hierdoor heeft Exploren een ongekend hoog marktaandeel. Je zal altijd meerdere webbrowsers naast elkaar kunnen installeren en gebruiken.

gelukkig kunnen we kiezen welke we gebruiken, ik heb er 4 op mijn pc staan, chrome, ie, safari en firefox. Ik heb ie soms nodig, omdat sommige sites alleen daarop te openen zijn, anders gooide ik die eraf. Maar welke van de 3 ik dan zou gebruiken? Denk chrome. Safari vind ik ook erg prettig, vooral dat startvenster.

Het zal niet snel gebeuren dat je een soort browser kan kiezen, gebeurt dat wel dan komen er wel programma's waar bij je meerdere browser kan installeren.

Het zal niet snel gebeuren dat je een browser moet kiezen, gebeurt dat wel dan komen er wel programma’s waar bij je meerdere browser kan installeren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100