Hoe kan ik ram delen?

Ik weet dat je ram kunt delen in een zogenaamde RAM cluster, maar de uitleg is te moeilijk voor mij. Ik heb iets gevonden voor linux maar ik gebruik windows. Zie bron. Is er een programma voor Windows die een RAM cluster maakt? Ik zit niet te wachten op antwoorden als "dit kan gwn simpel weg niet" of "dat lukt nooit". Ik wil gewoon een site of naam. Linix software:
http://voyager8.blogspot.nl/2009/11/using-jumbomem-memory-server-to-share.html?m=1

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt het hier over Linux technologie welke je wil laten werken op een Windowsmachine, dat kan alleen onder een virtuele omgeving.
Maar deze Virtuele machine snoept weer geheugen van de host,
waardoor deze weer trager wordt.
Daarnaast kan je onder Windows verder niets bereiken en/of aanroepen in deze Virtuele omgeving.
Je kan dan alleen werken in Windows of in de Virtuele omgeving in Linux,
maar niet vanuit Windows in je Virtuele Linux het is Of Of.
Dus extra werkgeheugen kan je op deze manier vergeten,
het kost je alleen meer geheugen.

Hoe je het went of keert, het gaat je niet lukken,
niet onder je huidige O.S en ook niet binnen je eigen netwerk.
Je gebruikt Windows, terwijl deze tech. voor Linux geschreven is.
Daarnaast wil je dit geheugen ( de data ) heen en weer sturen over je netwerk.
Terwijl je netwerk langzamer is dan je eigen harde schijf.

Het idee erachter wel leuk bedacht, doch ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je netwerk niet zo snel is dat je hieruit winst kunt gaan halen en is virtueel geheugen op je harde schijf vooralsnog sneller.
Anders werd deze methode al lang en breed op grote schaal toegepast bij thuisgebruikers.
Het concept is trouwens wel leuk, doch mag je wel een heel snel netwerkje hebben thuis.

http://www.ccs3.lanl.gov/~pakin/software/jumbomem/
http://www.ccs3.lanl.gov/~pakin/software/jumbomem/jumbomem-manual.pdf
http://ftparmy.com/300491-jumbomem.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Vooralsnog is er ook nog geen Windows tegenhanger voor deze opzet.