hoe haal ik mijn foto's terug?

mijn andere laptop is kapot, heb de harde schijf eruit gehaald, behuizing werkt niet, heb hem in andere laptop gestoken,maar start niet op, is er nog een andere manier mijn foto's terug te halen, en hoe haal ik de foto's van mijn pc terug, die harde schijf is zo groot, pc werkt niet meer

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Kijk of je als je de schijf in een desktop of aan een andere laptop via adapter aansluit via je usb poort of je hem hoort lopen, dan moet hij licht klikken of zoemen. Als het goed is wordt hij vanzelf herkend.

Probeer dus of je de schijf kunt inbouwen in een desktop afhankelijk wat voor een schijf het is sata of ide( heb je een verloopadapter nodig) , en kijken of je de schijf kunt benaderen op die manier.Technische kennis heb je niet echt nodig even kijken hoe je stekker erin doet, kan maar op 1 manier.

Ook kan je met een adapteraansluiting werken, en die via usb aan je pc koppelen o.a via ebay of Conrad te koop, bij Conrad paar tientjes en op ebay goedkoper alleen kwaliteit is iets minder. Als de schijf helemaal niet benaderbaar kan worden of hij wordt niet herkend, kan het zijn dat pcb print kapot is. Als de foto echt belangrijk voor je is kan je een losse pcb kopen, moet wel zelfde schijfsoort, grootte en serie zijn, staat op 1 van de chips aan onderkant welke het is dus bv samsung, 200 gb, type etc., kost soms 50 euro of zo dan heb je kans als je die vervangt dat je foto's wel terug kunt halen.Dus alles is afhankelijk of de schijf nog teken van leven geeft. Hier een linkje op google: https://www.google.nl/search?q=usb+to+sata+ide+adapter&client=firefox-a&hs=LCj&rls=org.mozilla:nl:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=IdqlUq_tNenH0QW72YDACQ&ved=0CF8QsAQ&biw=975&bih=568 voor een adapter.

Toegevoegd na 1 minuut:
De eerste manier is dus rechtstreeks op je desktop aansluiten, als je de pc heropstart even kijken of de 2e schijf wordt herkend.Zo ja zit je ok zo niet is die defect meestal printplaat of kabel, voeding danwel softwarekabel

Toegevoegd na 1 minuut:
De eerste manier is dus rechtstreeks op je desktop aansluiten, als je de pc heropstart even kijken of de 2e schijf wordt herkend.Zo ja zit je ok zo niet is die defect meestal printplaat of kabel, voeding danwel softwarekabel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het verwisselen van een PCB (printplaat) lukt over het algemeen alleen met oude schijven. Schijven van het jaar 2000 of later hebben over het algemeen specifiek voor die schijf geprogrammeerde firmware. Deze firmware zal eerst overgezet moeten worden naar de nieuwe PCB, voordat de schijf zal werken. als het met een USB naar Sata of een USB naar IDE kabel niet lukt op een andere computer dan zit je al snel vast aan een data-recovery bedrijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik snap er niks van