onze website beheerder is opgestapt, hoe komen wij te weten hoe onze website werk zodat een ander de website voort kan zetten ?

Toegevoegd na 1 dag:
Extra uitleg:
De website is van > en behoort bij de vereniging.
De vereniging betaald voor het hosten enz. uit eigen middelen.
De beheerder die een aantal jaren de website onder z'n hoede had is uit de vereniging gestapt.
En is niet van plan om de gegevens die nodig zijn om de website te onderhouden, besturen enz. over te dragen.
Dat is een groot probleem voor de vereniging lijkt mij.
Dus om aan alle ellende een eind te maken lijkt het mij beter om een nieuwe website te (laten) maken, zodat we van het gedonder af zijn.
Tenzij een van jullie een antwoord hebben waar ik mee verder kan.
Het is natuurlijk moeilijk kersen eten met iemand die totaal niet mee wil werken, toch?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zult aan je website beheerder moeten vragen of hij alle gegevens over wil dragen aan zijn opvolger: de gegevens van het bedrijf waar de site gehost wordt, welke passwords hij gebruikt heeft, of hij een CMS gebruikt heeft en zo ja: welk, welke databases er draaien achter je website... Een beetje website beheerder kan vrij snel zien hoe een site is opgebouwd en wat er allemaal achter hangt. Maar de basale gegevens zul je toch van de oude beheerder moeten krijgen.

Als de oude beheerder geen gegevens wil/kan geven dan is het een stuk lastiger. Het is niet moeilijk om te achterhalen waar je website gehost wordt. Je kunt je hosting provider wel vragen of zij je FTP inloggegevens kunnen verstrekken/resetten. Je hebt dan in ieder geval via FTP toegang. Vervolgens zul je achter de inloggegevens moeten zien te komen van de beheer-omgeving. Als dit Joomla is, kun je wellicht nog het wachtwoord wijzingen met een trucje...Zie link. Maar wellicht kun je de nieuwe beheerder vragen of hij dit soort dingen voor je uit kan zoeken. Hij heeft er waarschijnlijk meer kennis van en weet wat hij nodig heeft.

Bronnen:
http://digirec1.blogspot.nl/2011/12/joomla...

Niet. De betreffende website beheerder is opgestapt en wilt zo te horen stoppen met de website, dus jij kan niet doorgaan met zijn product, dat zou betekenen dat je plagiaat pleegt, en dat is verboden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100