Hoe kom ik op mijn router homepage?

Hallo,mijn nat type op de playstation 3 is moderate en ik wil gamen met een vriend van mij maar die heeft strict. Ik wil mijn nat type dus naar open zetten net zoals in dit filmpje: m.youtube.com/watch?v=PExXds4LKcE . Ik ben helemaal niet technisch met computers ofzo dus houdt je antwoord simpel ;) ik heb alles al ingevuld op mijn playstation dus ik weet alleen niet hoe ik op mijn router homepage kan komen. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Ga in je internetbrowser naar 192.168.1.254, op die manier kom je op in je eigen router. Je moet vaak wel inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord, maar als je dit nog niet hebt veranderd is je gebruikersnaam waarschijnlijk 'admin' en je wachtwoord ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Er zijn nog wel meer IP adressen mogelijk naast 192.168.1.254 , afhankelijk van het merk en type, dus jouw antwoord gaat niet per definitie werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor, bij maar werkt dit niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, bedankt voor de correctie. Ik heb in de afgelopen jaren drie verschillende routers gehad waar dit adres altijd werkte, vandaar dat ik er vanuit ging. Is er dan ook een lijst van adressen per router of merk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
192.168.1.1 is al een stuk vaker gebruikt zo ver ik weet. Maar met modem/routers van providers is het vaak al weer wat anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Fakkel:
http://www.techspot.com/guides/287-default-router-ip-addresses/ Met de uitleg hoe het eigenlijk moet CMD>ipconfig, als je die nog niet kende. Ook de admin/admin truc werkt de laatste tijd minder, dat allemaal vanwege bijvoorbeeld ziggo die alle modem/routers anders instelt. Vroeger waren routers standaard vaak onbeschermd, tegenwoordig standaar WPA(2) ingesteld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor inloggen is tegenwoordig onderop de router kijken de beste oplossing, als dat geen baat heeft> pinhole reset.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of je gaat gewoon naar http://je-externe-ip-adres-hier/, mits poort 80 niet open staat op de router voor gebruikers.
Je opent als eerst je command prompt, zoeken op cmd doet de truc. Daarna voer je in: ipconfig en druk je op enter. Dan ga je opzoek naar de default gateway. Dat kan zoiets zijn als 192.168.x.x Dat adres voer je in in je browser. Good luck :)