Wat is 'Niet simlock vrij???

Hoi mensen ik heb telefoon op internet gevonden en er staat dat het niet simlockvrij is ik snap er niks van? Wat kan je er wel en niet mee doen heeft dit gevolgen???

gr

Weet jij het antwoord?

/2500

Niet sim Lock vrij betekent dat je er niet van iedere provider een sim kaart kunt in stoppen alleen een sim kaart van de provider. Je kunt hem op diverse plaatsen laten ontlocken en dan kan elke sim er in.

Simlock vrij betekent dat er geen sim'lock' op zit. Je kunt dus iedere simkaart van een willekeurige provider er in doen. Niet simlock vrij betekent dat een provider die dit toestel aanbied een soort slot er op heeft gezet waardoor simkaarten (van concurrenten) er niet zomaar in kunnen.

Dat wil zeggen dat er geen simkaarten van andere providers in dit toestel kunnen. Mocht je er een andere simkaart in dit toestel doen, dan zal het toestel niet werken. Tenzij je het toestel simlock-vrij maakt.

Niet simlock vrij betekent dat de telefoon gebonden is aan de simkaart van 1 provider. als de telefoon dus bijvoorbeeld niet simlock vrij aangeboden word met een Vodafone abonnement/pre-paid sim-kaart. kan er niks anders in dan een Vodafone sim-kaart. Als je een simlock vrije telefoon zou hebben, dan zou er wel een sim-kaart van t-mobile in kunnen.

niet simlockvrij wil zeggen dat je telefoon verbonden is aan een simkaart van een bepaalde provider. je kunt dus geen ander abonnement of prepaidkaart gebruiken dan die war de gsm aan verbonden is

Bijvoorbeeld: Ik heb een Iphone 4 en daar zit de provider T-mobile in. Dus dan kan ik er geen Telfort in doen. Het kan wel als ik hem Simlockvrij maak.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100