Wat is 'Niet simlock vrij???

Hoi mensen ik heb telefoon op internet gevonden en er staat dat het niet simlockvrij is ik snap er niks van? Wat kan je er wel en niet mee doen heeft dit gevolgen???

gr

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Cryofiel
10 jaar geleden
Als het telefoon niet simlockvrij is, dan heeft dat telefoon nog een simlock.

Antwoorden (6)

Niet sim Lock vrij betekent dat je er niet van iedere provider een sim kaart kunt in stoppen alleen een sim kaart van de provider. Je kunt hem op diverse plaatsen laten ontlocken en dan kan elke sim er in.
10 jaar geleden
Simlock vrij betekent dat er geen sim'lock' op zit. Je kunt dus iedere simkaart van een willekeurige provider er in doen.
Niet simlock vrij betekent dat een provider die dit toestel aanbied een soort slot er op heeft gezet waardoor simkaarten (van concurrenten) er niet zomaar in kunnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wil zeggen dat er geen simkaarten van andere providers in dit toestel kunnen.

Mocht je er een andere simkaart in dit toestel doen, dan zal het toestel niet werken.
Tenzij je het toestel simlock-vrij maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@AlPacina, en hoe maak ik het toestel dan simlock-vrij ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan je laten doen bij een telecom winkel/ belhuis. Meestal doen ze dit vanaf €10-, afhankelijk van het toestel. Voor nieuwere type telefoons is het wel wat duurder
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om welk toestel gaat het?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ouderwetse Nokia, model koelkast. Alleen te bellen, sms kan ook nog.
Tele2 sim-kaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh oke, dus werkt het alleen met een Tele2 simkaart en niet met een simkaart van een andere provider..
Als je gebruik wil maken van deze telefoon maar de telefoon niet simlock vrij wil laten maken is er nog een optie; een Tele2 simkaart aanschaffen en je huidige telefoonnummer over laten zetten op die Tele2 simkaart.
Let wel dan maak je dus gebruik van de bel/sms tarieven van Tele2
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij de oudere telefoons is het simlock vrij maken vaak gratis via de provider van de originele simkaart, gewoon even zoeken op de website van tele 2 of bellen met hun helpdesk.
Niet simlock vrij betekent dat de telefoon gebonden is aan de simkaart van 1 provider.

als de telefoon dus bijvoorbeeld niet simlock vrij aangeboden word met een Vodafone abonnement/pre-paid sim-kaart. kan er niks anders in dan een Vodafone sim-kaart.

Als je een simlock vrije telefoon zou hebben, dan zou er wel een sim-kaart van t-mobile in kunnen.
Jaspro101
10 jaar geleden
niet simlockvrij wil zeggen dat je telefoon verbonden is aan een simkaart van een bepaalde provider. je kunt dus geen ander abonnement of prepaidkaart gebruiken dan die war de gsm aan verbonden is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijvoorbeeld:
Ik heb een Iphone 4 en daar zit de provider T-mobile in. Dus dan kan ik er geen Telfort in doen. Het kan wel als ik hem Simlockvrij maak.