Op iedere cd zit een Toc Code ( Table Of Contents)

De cd-rom speler leest deze informatie en ziet naar aanleiding van de toc code wat voor cd het is
Bij het branden van de cd schrijft het brand programma ook een toc code weg waar in staat hoeveel nummers er op de cd staat en de structuur van de cd bijvoorbeeld is het een audio cd of een foto cd
al die informatie wordt in de toc weg geschreven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ook op eentje die je leeg uit de verpakking haalt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja daar staat ook een toc op

Andere antwoorden (3)

Hoewel de CD leeg lijkt, is hij niet leeg. Er staat een klein stukje code op waarmee de computer de CD kan herkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord van WoutB (hierboven) is correct. Daarnaast is het zo dat als een gewone CD 100% van het laserlicht reflecteerd, dan doet een CD-R dat voor 80% en een CD-RW voor ongeveer 35-40%. Vandaar dat sommige (oudere) CD-spelers wel CD's/CD-R's kunnen lezen maar CD-RW's niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je pc merkt helemaal niks hiervan. Het is je cd/of dvd rom speler die leest wat er in zijn bekkie zit.