Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem je het gebruik van je computermuis?

Ik noem het muizen, maar zal vast niet goed zijn;-)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
knagen? rsi-en? geen idee..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuk, ik ben ICTer en had nog nooit van dit woord gehoord, kwam bij een vrouwenvraag hier na boven en dacht dus over hele andere dingen (:

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik noem het ook muizen, en daar zie ik geen verkeerd in, want het dekt uitstekend de lading, en iedereen weet wat je er mee bedoelt. Het is het totaal van klikken, scrollen, bewegen, navigeren, slepen, plakken, aanwijzen, affijn, alles wat je met je muis op tafel en op het scherm doet, en war je met een beetje pech van die lekkere zere schouders van kunt krijgen. Muizen dus toch echt. Een nieuw woord, ongetwijfeld, maar wel een uitstekend passend woord, omdat we het werkwoord muizen ook nog niet kenden en er dus geen equivalent van is dat er te sterk op lijkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 hier heb ik wat aan;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Computeren is voor mij namelijk meer dan muizen alleen (het gros van de tijd ben ik aan het typen), maar somsheb je van die activiteiten (website finetunen, sommige spelletjes) dat je hoofdactiviteit echt friemelig muizen is. En dat is ook precies waar ik op de lange duur last van krijg. Niet van het computeren, dat kan ik uuuuuren aaneen, maar specifiek van het intensieve muizen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord Marleen+10

Andere antwoorden (8)

Pan --> koken
Tennisracket --> tennissen
Computermuis --> computeren

Toegevoegd na 19 seconden:
Meer kan ik er helaas niet van maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat heeft geen specifieke naam

Toegevoegd na 47 seconden:
eigenlijk hoort het gewoon bij computeren, dus daarom zal er wel niet echt een naam voor zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bemuist de computer daarmee eigenlijk....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aan een werkwoord is blijkbaar nog geen behoefte gevoeld.

Toegevoegd na 22 minuten:
Opeens weet ik het: je muis bewegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je computermuis gebruiken.

Meer kan men er niet van maken...!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meestal 'sleep' je de cursor over je beeldscherm. Maar voor het gebruik van je computermuis is niet echt een naam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
klikken, want je klikt met je muis. Als je wilt dat iemand iets doet voor je op de pc dan zeg je vaak ''klik daar eens op'' en niet beweeg je muis naar ....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Navigeren...
Omdat er veel manieren hebt, kun je zeggen navigeer met je nuis naar punt x.
Navigeren is dus je cursor bewegen, en dat doen o.a. een muis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing