Mijn computer moet gemiddeld 4 keer herstarten voor ik eindelijk iets kan doen.

Maar na die 4de keer werkt hij wel degelijk. Ik snap het niet, oftewel werk je gewoon niet, oftewel werk je wel, waarom na 4 keer wel en daarvoor niet ?
Rare dingen, die computers.

Ik zoek geen oplossing, ik vraag me gewoon af hoe het kan.

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik herhaal (sommigen schijnen het niet te snappen): ik zoek geen oplossing voor het probleem en het kan me niet schelen als mijn computer ontploft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zoekje geen oplossing ? Vind je het handig zo dan ?

Antwoorden (8)

Upgraden naar Windows 7, of een schone installatie van je huidige os.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat houdt waarschijnlijk in dat een dezer dagen je hardeschijf de geest gaat geven (dus iniedergeval een backup maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de computer kiest het verkeerde pad dat werd mij altijd gezegd vandaar misschien is je je computer een beetje computerblind ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toets tijdens opstarten van windows F8, een aantal keer in tot je een keuzescherm krijgt met manier van opstarten, kies hieruit de veilige modus, en laat hem verder opstarten. Na één of meerdere keren hier stabiel terecht gekomen te zijn, is de kans groot dat hij in de normale modus weer enigszins gedraagt.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt als een nogal instabiel systeem. Kenmerk van instabiliteit is dat dezelfde input (bijvoorbeeld de opstartprocedure) niet altijd dezelfde output (correct opgestart zijn en gebruikt kunnen worden) geeft.

De oorzaak kan van alles zijn, van een virus tot hardware die het aan het begeven is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen oplossing zoekt, waarom stel je dan de vraag?
Je kan eens bij het opstarten in de Bios zien te komen, meestal F1 of DEL en daar de optimale instellingen of default instellingen kiezen.
Ook kun je het programmaatje CCleaner installeren, die haalt alle foute instellingen uit je computer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig hoef je geen oplossing, want die heb ik niet voor je, maar computers,en met name of eigenlijk voornamelijk computers die draaien met Windows zijn niet helemaal 100 % stabiel. Terwijl je computer draait, draaien er talloze processen, waarvan je van de meeste niet eens weet hebt, die met het afsluiten allemaal weer beëindigd moeten worden. En daar gaat het wel eens verkeerd, vooral als je je computer niet helemaal netjes afsluit en niet alle programma's waar je mee bezig was eerst keurig laat beeindigen voor je de knop omgooit. Ook is het handig zo nu en dan je harde schijf even aan te stampen en oude rotzooi op te ruimen uit je registry.

Doe je dat nooit, dan wordt het in feite een steeds grotere zooi op je computer. Zie het maar als ene bibliotheek waar je niet alleen de boeken niet elke keer netjes op de planken terugzet (op volgorde zetten kan alleen door defragmenteren van je harde schijf), maar waar ze gewoon elke keer vanaf het karretje in de gangen geflikkerd worden.

Dikke kans dat je computer elke keer als je daarna opstart als een gek aan de gang gaat dat gangetje leeg te halen en de boeken op de planken te stouwen (wat heel lang duurt), en dat niet in een keer voor elkaar krijgt, maar blijkbaar wel steeds in drie.

Een computer is niet vergelijkbaar met een ijskast of magnetron (stekker er in en hij doet het), maar meer met een auto, die toch enig onderhoud nodig heeft en een klein beetje kennis van zaken. Anders rij jehem inderdaad in no time in de soep en gaat-ie steeds minder presteren.

Ik snap dat je geen oplossing zoekt,want dan komt dat technische stukje om de hoek kijken (misschien een handige whizzkid in je omgeving?) maar in dat geval is dit natuurlijk wel een aflopende zaak,en zal een dezer dagen je computer het toch ineens helemaal gaan begeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien staat er iets in je logboeken? Kijk in configuratiescherm -> Computerbeheer -> Logboeken. Je moet even al je logboeken (links) selecteren en dan kijken of er rode uitroeptekens rechts staan en die dan verder onderzoeken wat de tekst betekent en misschien dat je daar dan wat verder mee kan komen, bv sommige software deinstalleren.