Verbruikt een Experiabox veel stroom?

Ik heb sinds 2 weken een Experiabox van de KPN en nu valt me opeens op, dat ik veel meer stroom verbruik als normaal. Ik houd dat nl. wekelijks bij.
Is het iemand bekend, dat zo'n box idd veel stroom verbruikt en zoja, aan hoeveel extra verbruik moet ik dan denken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tip: koop een wattagemeter. Dat is een apparaat die je tussen de stekker en de stekkerdoos stopt en die dus mooi het wattage tijdens gebruik en tijdens standby kan meten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat je het verbruik van een experiabox kan zien in je totale verbruik.

Het beste antwoord

De voeding van de experia box vraagt 230V 0,6A. Dat is 230x0,6=136W. Op een uur is dat dus 0,136KWh. Per dag 3,264. Per week 22,848KWh. Per jaar 1188,096 KWh. Dan heb je nog de tv ontvanger(als je tv kijkt met de experia box), die heeft hetzelfde vermogen. Dus dan hoef je het maar maal 2 te doen. Een gemiddelde modem/router vraagt ongeveer hetzelfde.

Het kan zijn dat je misschien een ander apparaat hebt wat veel verbruikt. Of nieuwe lampen bijv.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de goede uitleg.