Hoe kan ik mijn computer opschonen zonder de benodigde programma's te verwijderen?

Ik heb een laptop van het merk Acer en hij wordt steeds langzamer. Daarom wil ik 'm graag opschonen, maar dat de programma's als Word en Powerpoint en de rest erop blijven... Kan iemand mij hierbij helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou AVG TuneUp 2014 adviseren. Ze beweren dat je pc hierdoor weer op topsnelheid draait, en nadat ik de demoversie gedraaid had, bleek dit inderdaad te kloppen. Windows startte bijvoorbeeld even snel op als toen ik het destijds geïnstalleerd had. Ik heb het programma inmiddels gekocht, hij zorgt er nu dagelijks voor dat alles op topsnelheid draait, maakt automatisch schoon, verwijdert defecte koppelingen, zorgt voor meer geheugen- en diskruimte, etc.

Bronnen:
http://www.avg.com/nl-nl/avg-pctuneup

Er zijn een aantal (gratis) programma's die je daar bij kunnen helpen; ccleaner wisecleaner slimcleaner malwarebytes de eerste drie zijn zogenaamde "cleaners" die heel veel mogelijkheden bevatten om je computer op te schonen... de laatstgenoemde is speciaal voor malware bedoelt, wat vaak ook een reden is voor het trager werken van de computer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100