Hoe kan ik mijn computer opschonen zonder de benodigde programma's te verwijderen?

Ik heb een laptop van het merk Acer en hij wordt steeds langzamer. Daarom wil ik 'm graag opschonen, maar dat de programma's als Word en Powerpoint en de rest erop blijven... Kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou AVG TuneUp 2014 adviseren. Ze beweren dat je pc hierdoor weer op topsnelheid draait, en nadat ik de demoversie gedraaid had, bleek dit inderdaad te kloppen. Windows startte bijvoorbeeld even snel op als toen ik het destijds geïnstalleerd had.

Ik heb het programma inmiddels gekocht, hij zorgt er nu dagelijks voor dat alles op topsnelheid draait, maakt automatisch schoon, verwijdert defecte koppelingen, zorgt voor meer geheugen- en diskruimte, etc.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Ik ga het even proberen en kijken of mijn computer weer sneller word :)

Andere antwoorden (1)

Er zijn een aantal (gratis) programma's die je daar bij kunnen helpen;

ccleaner
wisecleaner
slimcleaner
malwarebytes

de eerste drie zijn zogenaamde "cleaners" die heel veel mogelijkheden bevatten om je computer op te schonen...

de laatstgenoemde is speciaal voor malware bedoelt, wat vaak ook een reden is voor het trager werken van de computer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn deze betrouwbaar?
SimonV
10 jaar geleden
Welzeker!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet ik voordat ik dit ga doen eerst documenten even op een stickie zetten, of gebeurt hier niks mee?
SimonV
10 jaar geleden
Daar gebeurt in principe niks mee. Maar voor de veiligheid kun je het altijd beter wel doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En welk programma bied jij/u aan?