Aanrijding met de fietst, laptop kapot en geen contactgegevens van de aanrijder. Kan ik iets met de verzekering of moet ik alles zelf betalen?

Een paar maanden geleden fietste ik naar de bushalte toen er ineens plotseling een jongen van links kwam, hij reed op mijn helft en keek niet uit. Ik viel samen met mijn tas op de grond. De jongen reed door. Eenmaal aangekomen op school was mijn laptop kapot. De binnenkant deed het prima, de behuizing aan de linkerkant was gebroken. Maar nu doet mijn laptop het ineens niet meer goed, ik krijg soms wel 20 keer per dag een blue screen of death en filmpjes kan ik niet kijken zonder dat hij vastloopt. Ook heeft de accu het ineens begeven (aan netstroom, accu word niet opgeladen). Zelf weet ik zeker dat er iets met de hardware is, omdat de software al 3 keer opnieuw is geïnstalleerd. Maar nu mijn vraag, ben ik hiervoor verzekerd? Of moet ik nu de reparatie (400 euro) zelf betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even ter informatie, waarschijnlijk is de harde schijf kapot van de laptop. En daarnaast ook de stroomadapter.

Antwoorden (2)

Je zult de reparatie zelf moeten betalen als je laptop niet apart verzekerd is tegen vallen en dergelijke ,je heb namelijk niemand die je aansprakelijk zou kunnen stellen ,dgeen getuigen geen adres ,zelfs geen bewijs dat je een ongeluk hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt aan de soort verzekering die je hebt.
Sommige verzekeraars vergoeden schade buiten de deur wel en anderen niet.
Navraag doen bij de verzekeraar is het enige goede antwoord denk ik.