Hoe het zit met retourrecht op artikelen en welke rechten heb ik om verdere stappen te ondernemen?

Ik heb een paar maanden geleden boeken besteld voor m'n studie, maar wat later bleek, is dat ik boeken heb besteld voor m'n hele opleiding( bachelor, master + post master). Dit heb ik ook netjes betaald. Nu had ik hier later contact over met de desbetreffende onderneming om mijn boeken te retourneren en of ik mijn geld terug kon krijgen. Ik heb ze gebeld en ze zeiden dat ik de boeken terug kom sturen en dat ik vervolgens m'n geld terug krijg.

Ik heb dus m'n boeken terug gestuurd alleen het rare is dat ik telkens losse creditfacturen terug gestort krijg op mijn rekening, wat bij lange na niet overeenkomt met het bedrag van aanschaf. Na vele telefoontjes en boze mailtjes waarop keer op keer wordt gereageerd met we zullen het regelen, is het tot op heden nog steeds niet geregeld.

Mijn vraag is dus wat kan ik hieraan doen en welke rechten heb ik. En kan ik eventueel meer geld terug eisen?

Met vriendelijke groet,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Contact opnemen met de consumentenbond als je lid bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Contact opnemen met de consumentenbond als je lid bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Contact opnemen met de consumentenbond als je lid bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Contact opnemen met de consumentenbond als je lid bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weten we nu wel :). Maar inderdaad dat is denk ik een goeie oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als ik dat niet ben, zit er niks meer op?

Antwoorden (1)

Maak zelf een opsomming van waarvan jij denkt recht op te hebben. Maak ook een opsomming van de credits die je reeds hebt ontvangen en degene die je tegoed hebt. Als daar een verschil in zit ga je daarmee naar het bedrijf. Op die manier zul je tot een vergelijk moeten komen. Waarschijnlijk werken bij dat bedrijf gewoon mensen die soms wel eens iets verkeerd doen. Waarschijnlijk zijn ze zelf ook het overzicht kwijt. Dit is vervelend maar heel normaal. Iedereen of overal gaat er wel eens iets mis. Met het vergelijk zullen ze je zeker helpen. Maak het helder en inzichtelijk.