Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn computer springt vanuit hotmail zonder reden naar aks, hoe kan dit?

als ik mijn mail in hotmail bekeijk springt hij zonder aanwijsbare reden naar ask zoekmachine, weet iemand hoe dit kan?

gr,
Ilona

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
711

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je computer is besmet met een toolbar van Ask. Die kun je het best grondig van je PC verwijderen met Revo Uninstaller. Dat gratis programma de-installeerd het programma en zoekt daarna naar resten van het programma die je kunt selecteren en verwijderen.

Zo'n toolbar is vermoedelijk ongewild mee ge-installeert bij andere software. Als je iets download en installeert moet je goed opletten wat er aangevinkt is.

Daarnaast is het aan te raden een goede virusscanner te gebruiken en voor het zoeken en verwijderen van andere malware of Spyware kun je MalwareBytes gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je een keer niet goed opgelet, en de Ask Toolbar geïnstalleerd. Deze is vrij lastig te verwijderen. Op onderstaande site staat een beschrijving van hoe je te werk kunt gaan.

Toegevoegd na 51 seconden:
Deze toolbar wordt bij veel (gratis) software meegeleverd. Als je bij het installeren niet goed oplet, wordt de toolbar dus ook geïnstalleerd.
(Lees meer...)
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
daar sluit ik me helemaal bij aan is adware of mall ware

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding