Ik ontvang goed internet maar inbox geeft alleen maar fout melding.Hoe kan dat ? Verzenden lukt wel.

Windows mail,Vista

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Makkelijkste is gewoon even systeemherstel te draaien, dus even terug in de tijd na een datum dat alles nog goed draaide.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wie zegt dat het wel ooit goed heeft gewerkt?
Even surfen op de site van je internetprovider en daar de emailinstellingen zoeken want waarschijnlijk staan de serverinstelinen voor in/uitgaande mail fout (pop3 en smtp)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foutmelding wat?? Verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord? Inbox vol? Heeft het ooit al gewerkt? Het kan van alles zijn! Graag iets specifieker dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kunnen een aantal dingen aan de oorzaak liggen:

een eerste is inderdaad dat de uitgaande server niet correct ingesteld is. Hiervoor kan je inderdaad best even de instellingen raadplegen van jou provider. Deze kan je dan aanpassen in het account venstertje van windows mail (ik geloof extra > accounts). Vaak is het zo dat de server poort 2525 gebruikt in plaats van de standaard poort 25.

een tweede mogelijkheid is de internet verbinding zelf. Als je de mail gebruikt van je internet provider kan het zijn dat je de uitgaande mail server niet kan bereiken met een internet verbinding via een andere provider. vb: stel je voor je hebt internetprovider x met alle email mogelijkheden thuis. Dit werkt perfect wanneer je thuis zit. Echter wanneer je bij een kennis zit en deze heeft provider y dan kan de kans bestaan dat de uitgaande mail server van provider X niet meer bereikbaar is. Dit komt omdat sommige providers deze link niet toestaan buiten van een secure locatie welke dan 1 is die door hun gehost word. Persoonlijk zou ik dan van provider wisselen maar als work around kan je de webmail functionaliteiten gebruiken die elke provider normaal gezien aanbied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo jkeesenton,
Twee vragen:
* is je probleem opgelost.
* Heb je eerder wel mails kunnen ontvangen en is het probleem later opgetreden, of was het meteen fout na het installeren?