Ik heb een acer V3-731 laptop met numeriek toetsenbord. Hierop zit een numlock toets. Hoe kan ik zien of deze numlock "aan" staat?

Bij mijn vorige laptop ging er een lampje branden bij ingeschakelde numlock-toets. Nu zie ik niets.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als er geen lampje is kan het ook niet gaan branden.

Mogelijk wordt een melding op het scherm weergegeven, maar soms kan het ook zijn dat er helemaal geen melding komt. Dan moet je zien te onthouden of je numlock aanstaat of niet en als je het vergeet even uitproberen.

Sommige systemen schakelen numlock soms vanzelf uit, bijvoorbeeld bij het opstarten. Om daar geen last van te hebben kan je voor de meeste systemen gelukkig wel een applicatie vinden die de numlock blokkeert.