Ik heb foto´s in een map geplaatst, op mijn google drive gezet, deze ``map a´´ genoemd en verwijderd (ook uit de prullenbak). Kan ik dit terugkrijgen?

Ik heb foto´s in een map geplaatst en op mijn google drive gezet. Ik heb de map ``map a´´ genoemd en verwijderd (ook uit de prullenbak). Nu heb ik Recuva en Recover My Files v5 geprobeerd wat in het verleden altijd heeft gewerkt, maar nu zie ik de foto´s of ``map a´´ beide niet terug. Hoe kan ik mijn foto´s terugkrijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je via Google Drive iets bewaard staat het niet op je computer maar op internet. Dat soort recoverprogramma's zullen dus niet werken. Ik heb het net even opgezocht en je kan je map helaas niet terugkrijgen: "Als u het item niet kunt vinden in Alle items, Prullenbak of door ernaar te zoeken, kan het permanent van Google Drive zijn verwijderd of door iemand anders zijn gewist. Items die permanent zijn gewist van Google Drive door de eigenaar of als het account van de eigenaar is verwijderd, kunnen niet worden hersteld. Ook is het niet mogelijk om iets in Google Drive te herstellen wanneer een domeinbeheerder van Google Apps iemands account heeft verwijderd."

Bronnen:
https://support.google.com/drive/answer/2405957

Het is afhankelijk van de wijze van opslaan van je data op de Google Drive. Als je de Google Drive op je computer hebt geinstalleerd, kun je bestanden in de Google Drive map zetten. Deze bestanden staan gewoon op de harde schijf van je computer en zijn met programma's als Recvuva soms nog wel terug te halen. Deze bestanden hebben ook een "normale" bestandsextensie. Bestanden die online staan in de google drive, zie je wel staan in je mapje op de computer, maar hebben een andere extensie. In plaats van .doc heb je dan bijvoorbeeld .gdoc. Zie bijgevoegde afbeelding. Deze bestanden zijn eigenlijk alleen maar snelkoppelingen naar de bestanden die online in je google drive staan. Als je dergelijke bestanden verwijderd, zijn ze niet meer terug te halen. In het beste geval haal je dan een snelkoppeling terug, maar daarmee heb je nog niet het bestand wat je nodig hebt. Zie bijgevoegde afbeeldingen. Op de afbeeldingen is in het bovenste deel de bestanden te zien in een hex-viewer. In het onderste deel zie je de bestanden op hexadecimaal niveau. (om privacy redenen geblurred. Je ziet hier wel de URL verwijzing ergo.....dat het eigenlijk een snelkoppeling is.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100