Hoe kan ik vanaf de decoder iets kopiëren naar een externe harde schijf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Misschien handig om er even bij te vertellen wat voor decoder je hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke decoder?

Antwoorden (1)

Helaas, jij denkt dat de programma's die je "opgenomen"hebt op een soort harde schijf op je decoder staan.
Maar die staan op internet, en je kan er alleen via de decoder bij. Als internet uitvalt kan je er dus ook niet bij.
Opnemen kan alleen als je het programma afspeelt, en dan streamline tegelijkertijd op een gewone videorecorder opnieuw opnemen. Maar dan moet je wel weten hoe je de kabels aansluit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Dat ligt er maar aan van wie je TV afneemt; bij kabelbedrijven neem je meestal op via een interne harde schijf, maar bij KPN interactieve TV zijn de "opnames" wel via het netwerk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dit antwoord klopt helemaal niet! Er zit een harde schijf in die via de PC te benaderen is, althans bij de Humax iHDR5050c.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom is het fijn als de vraagsteller vermeldt welke decoder hij heeft, van welke aanbieder.
Een decoder is alleen een decodeerapparaat, die digitaal signaal omzet naar analoog, zodat je oude tv er wat mee kan. Opties zoals een harde schijf om hem als videorecorder te gebruiken zijn bij sommige types wel mogelijk, bij andere niet.
Wij hebben glasvezel, en bij ons kan het niet. Ik wilde liever een antwoord geven waar de vraagsteller alvast mee vooruit kan, dan eerst informatie over zijn provider vragen.
gvrox
10 jaar geleden
Een decoder doet ook aan descrambling, zodat je de kanalen kunt zien waar je extra voor betaalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed een gewone universele DVB-C-decoder, zoals de Humax iHDR-5050C.