Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goede laptop voor gebruik van Photoshop voor ongeveer €500-600?

Ik ben op zoek naar een Laptop voor het gebruik van fotobewerking. Met name voor mijn blog bewerk ik regelmatig foto's, daarnaast ben ik bezig met het opstarten van een webshop waar ook enig gebruik van photoshop aan te pas gaat. Naast photoshop gebruik ik verder niet echt 'zware' programma's. Ik speel bijna geen spellen op mijn laptop en zal hem naast Photoshop voornamelijk gebruiken voor social media en e-mail.

Ik heb al ontzettend veel zitten googelen, maar op elke website worden andere dingen gezegd en ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.

Ik heb voor mijn laptop een budget van ongeveer 600 euro (als dit niet te krap is?). De laptop moet snel werken en snel blijven werken, zodat ik er enkele jaren mee vooruit kan.

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het makkelijkste is om naar http://www.laptopshop.nl/ te gaan en daar te klikken op 'keuzehulp'. Links kan je dan verschillende parameters opgeven aan welke je laptop moet voldoen.

Aangezien je Photoshop wil kunnen gebruiken, raad ik je aan een groot genoeg scherm te nemen. Vanaf 15 inch is zeker genoeg, hoewel 17 inch nog wat beter is voor beeldbewerking. Let er wel op dat je laptop dan vrij groot is als je hem wil meenemen, maar 17 inch werkt vrij handig voor photoshop.

Daarnaast raad ik je aan zeker genoeg RAM geheugen te nemen, in mijn ogen mag je best 8GB hebben aan RAM. Photoshop gebruikt immers een groot deel van je geheugen.

Met deze 2 parameters ingevoerd blijft er maar één laptop over bij mij, en dat is de HP PAVILION 17-E073ED (http://www.laptopshop.nl/product/341757/category-45702-laptops/hp-pavilion-17-e073ed.html).

Daarnaast heeft deze ook een Quad Core, waardoor ook de processor genoeg opdrachten kan uitvoeren op hoge snelheid.

Naar wat jij wou en mijn inzicht in wat het belangrijkste is voor Photoshop, is deze laptop goed. HP is niet het allerbeste merk, maar qua hardware kom je hiermee voor die prijs wel vrij ver.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super! Bedankt voor de tips! :)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing