Bestaat er misschien een gratis anesthesiesimulator?

Ik zit eraan te denken om anesthesioloog te worden. Ik ben hier echter niet zeker van, en daarom wil ik een anesthesiesimulator uitproberen. Mijn oog viel op Anesoft, maar omdat ze een flink bedrag voor het gebruik van de simulators in rekening brengen, zijn die simulators niets voor mij.
(Geen idee of ik deze vraag in de juiste categorie plaats, daarvoor mijn excuses.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Je zult eerst VWO moeten doen, dan ingeloot worden om geneeskunde te mogen studeren, en pas na zes jaar ga je op de diverse afdelingen van een ziekenhuis uitvinden welke taak jou het meest ligt. Zo'n simulator gaat jou niet duidelijk maken of je anesthesioloog kunt worden...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap dat zo'n simulator niet gaat bepalen of ik anesthesioloog kan worden. Maar het gaat zo'n beetje om het idee of ik het leuk vind om patiënten onder zeil te brengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het onder zeil brengen is nog wel het gemakkelijkste aspect van het werk van een anesthesist . Dat is een kwestie van een spuitje. Verder is het ook nog de bedoeling dat de patient geen pijn heeft, en dat hij niet in coma geraakt of dood gaat. Simpel gezegd houdt de anesthesist alle vitale functies in de gaten, zoals hartslag, bloeddruk, gassen, (pijn) of andere reacties en past daar zijn narcosegassen en andere medicatie tijdens een operatie op aan. Voorts zal een anesthesist in staat moeten zijn een spinale pijnstillend te geven (ruggenprik) en moet hij veel weten van van allergische reacties, shock, interacties tussen medicijnen en veel meer. Begin eerst basis arts te worden en zie dan verder. Pas als je eenmaal arts bent heb je een idee wat een er bij de specialisatie tot anesthesist zo allemaal komt kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zoek nog steeds een simulator, maar bedankt voor je antwoord. ;-)

Het beste antwoord

http://nl.downv.com/download-MEDIQ-Anesthesie-Simulator-10214450.htm
Geen idee of je er wat een hebt of mee kunt. Het is mijn vakgebied niet :)

Ik begrijp wel de reacties van de overigen, want hoewel je vraagt om software geef je ook aan dat je de software wilt gebruiken om te kijken of je Anesthesioloog wilt worden.

In mijn ogen het zelfde als een oorlogs-spel gaan spelen om te zien of je het leuk vind of het leuk is om commandant te worden van een groep pantserinfanterievoertuigen (ook mijn vakgebied niet :) )

Als je interesse hebt in een bepaalt vak, kun je het beste contact zoeken met mensen die het werk doen. Mensen die specialistische beroepen uitvoeren, vinden het vaak leuk om hierover te praten met mensen die oprecht geïnteresseerd zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. In combinatie met een ander programmaatje (Gas-Man) is dit een prima oplossing. Ik zal kijken of ik een anesthesioloog kan bereiken!