Hoe kan ik een afbeelding(die al op mijn pc staat) overtekenen?

Ik wil graag een afbeelding die al op mijn pc staat overtekenen. Maar hoe moet dat? Het is een beetje moeilijk uit te leggen... Maar hopelijk snappen jullie me:)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ervan uitgaande dat je een digitaal afbeelding digitaal wilt overtrekken: Het juiste gereedschap is heel belangrijk. In programma's zoals photoshop/illustrator/gimp kun je verschillende lagen gebruiken. Je zet dan de afbeelding in de onderste laag en dan trek je met behulp van de muis (of liever nog een muispen) de tekening over in de laag erboven. Je kunt dan de afbeelding verwijderen van de onderste laag om te zien of je alle lijnen hebt overgetrokken, zo niet, zet je de afbeelding weer terug. Zonder die afbeelding op de onderste laag hou je alleen je overtrek tekening over.

(Overtrek)papier tegen je beeldscherm houden? Als je het digitaal wilt overtekenen, kun je bijvoorbeeld photoshop gebruiken. Of kopieren natuurlijk ;) 'print screen' kan ook. Uitprinten en overtrekken is ook een optie..

waarom overtrekken er zijn ook programma's waarmee je afbeeldingen kunt uitprinten als pen tekening

Wil je de tekening veranderen, dan kun je op onderstaande links kijken.

Met behulp van onderstaand online programma dat bitmapafbeeldingen uitstekend kan vertalen naar vectorgraphics... Dat is toch wat je bedoelt?

Dat kan met 't professionele EasySign. Echter, da's een heel duur programma.

Een van de mogelijkheden die ik wel eens toepas is de afbeelding te openen in het professionele tekenprogramma Auto Cad. Daarna kun je de afbeelding kopiëren en gaan bewerken. D.m.v. teken kun je dus veranderingen aanbrengen en deze weer opslaan en afdrukken. Een simpele mogelijkheid is de afbeelding uitprinten, een blanco wit velletje op de afdruk leggen en het geheel tegen een raam (ruit) leggen en het dan overtekenen. Je hebt ook tekentablets met een electronische pen die je op je pc aansluit. Ook daarmee kun je afbeeldingen overtekenen. Succes. Toegevoegd na 4 minuten: http://www.cameraland.nl/content/view/97/56/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100