Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een afbeelding(die al op mijn pc staat) overtekenen?

Ik wil graag een afbeelding die al op mijn pc staat overtekenen. Maar hoe moet dat? Het is een beetje moeilijk uit te leggen... Maar hopelijk snappen jullie me:)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ervan uitgaande dat je een digitaal afbeelding digitaal wilt overtrekken:

Het juiste gereedschap is heel belangrijk. In programma's zoals photoshop/illustrator/gimp kun je verschillende lagen gebruiken. Je zet dan de afbeelding in de onderste laag en dan trek je met behulp van de muis (of liever nog een muispen) de tekening over in de laag erboven. Je kunt dan de afbeelding verwijderen van de onderste laag om te zien of je alle lijnen hebt overgetrokken, zo niet, zet je de afbeelding weer terug.

Zonder die afbeelding op de onderste laag hou je alleen je overtrek tekening over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

(Overtrek)papier tegen je beeldscherm houden?
Als je het digitaal wilt overtekenen, kun je bijvoorbeeld photoshop gebruiken. Of kopieren natuurlijk ;) 'print screen' kan ook. Uitprinten en overtrekken is ook een optie..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, met photoshop heb je veel meer mogelijkheden.
waarom overtrekken er zijn ook programma's waarmee je afbeeldingen kunt uitprinten als pen tekening
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je de tekening veranderen, dan kun je op onderstaande links kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met behulp van onderstaand online programma dat bitmapafbeeldingen uitstekend kan vertalen naar vectorgraphics... Dat is toch wat je bedoelt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan met 't professionele EasySign. Echter, da's een heel duur programma.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van de mogelijkheden die ik wel eens toepas is de afbeelding te openen in het professionele tekenprogramma Auto Cad. Daarna kun je de afbeelding kopiëren en gaan bewerken. D.m.v. teken kun je dus veranderingen aanbrengen en deze weer opslaan en afdrukken.

Een simpele mogelijkheid is de afbeelding uitprinten, een blanco wit velletje op de afdruk leggen en het geheel tegen een raam (ruit) leggen en het dan overtekenen.

Je hebt ook tekentablets met een electronische pen die je op je pc aansluit. Ook daarmee kun je afbeeldingen overtekenen.

Succes.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.cameraland.nl/content/view/97/56/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding