Waarom doet mijn cdbrander het niet meer? Een halfuur geleden nog wel

De eerste cd die ik brandde deed het gewoon, maar toen ik de volgende wilde doen kreeg ik steeds dezelfde melding, dat de cd onbruikbaar is of niet compatibel met de brander. Terwijl het hetzelfde merk cd is als die vorige die het dus wel deed. Heb intussen 8 verschillende lege cd's erin gehad, 2 verschillende brandprogramma's geprobeerd, en ik krijg steeds dezelfde melding...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
welk brandprogramma gebruikt u

Antwoorden (1)

Dat kunnen een paar oorzaken zijn.
Een is dat er ondertussen iets gewijzigd is in de configuratie of uw software.....dat was in uw geval waarschijnlijk dus niet.
Kijk eens in het apparaatbeheer of er geen gele uitroepteken staat bij uw optische stations ( zo ja, verwijder dan dat ding in deze lijst en doe een herstart, uw machine zal dan trachten om de opnieuw te installeren ).
Tweede is, dat u foute schijfjes heeft gekocht, maar u heeft diverse gekocht dus dat antwoord kan je ook wegstrepen.
Een derde, en dat zal het hoogstwaarschijnlijk ook wel zijn is dat uw brander simpelweg stuk is.
Ook dat kan.

U kunt een paar dingen overwegen om te proberen.
Een is een systeem herstel tot voor het tijdstip van het gebeurde
twee, u kunt proberen te kijken of er een firmware update is voor de onwillige brander.
Even goed kijken naar het merk en type.

Een schrale troost is dat dergelijke branders nooit echt een lang leven zijn geschoren.
En vervangen is heden ter dage geen kostbare zaak meer.