Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een boete van 1662 euro voor het downloaden van 2 films in Duitsland, wat kan ik hier tegen doen?

Ik ben aangeklaagd door een advocatenbureau in Duitsland, die eisen dat ik € 1662,- betaal binnen een week tijd moet dit bedrag overgemaakt zijn. Ik kreeg een brief binnen met welke films het zijn geweest en het I.P. adres van mij waar het vanuit gedownload is. Is deze boete niet erg aan de hoge kant? zou ik hier nog wat vanaf kunnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst maar even informeren of dit überhaupt wel kan. Vraag me af of dit zo kan. Je zou lijkt mij een brief van politie moeten krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen een rechter kan een boete opleggen; gewoon niks toegeven en kijken wat voor gasten het zijn.
Ivana
12 jaar geleden
Misschien is die hele boete fake. Je hoort de raarste dingen. Zitten er criminelen achter???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://webwereld.nl/e-commerce/54125-duitsland-wil-downloaden-legaliseren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik hoor verschillende verhalen hierover de ene zegt niks mee doen en de ander zegt absoluut betalen voordat de deurwaarde langs komt . Ook zijn er mensen die zeggen dat ik een advocaat moet nemen voor dit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het eerst aankijk kan ik dan ook het risico lopen dat de boete hoger word?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Downloaden is in NL niet illegaal, lijkt mij geen officiële aanklacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zit zo, mijn vader woont in Nederland en mijn moeder in Duitsland , downloaden doe ik dus als ik bij mijn vader ben omdat het in Nederland legaal is. Nu heb ik per ongeluk het downloaden aan laten staan toen ik weer met mijn laptop in Duitsland was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb even verder gekeken, lees dit eens:
http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/36756/start/0/postdays/0/postorder/asc/highlight http://abmahnwahn-dreipage.de/forum/viewtopic.php?f=17&t=84&start=40
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even stap voor stap. Je hebt een brief binnen gekregen. Word je daarin bij naam genoemd? Wordt er verwezen naar een bepaalde wet? En sinds wanneer moet jij je houden aan Duitse wetten? Ik vermoed dat het nep is. Laat er daarom even goed naar kijken door een jurist (Juridisch loket/Rechtshulp kan gratis zijn) en eventueel door een technische kenner die misschien zo door de berichtgeving heenprikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben aangeklaagd door Waldorf Frommer.
Ik heb dit gevonden op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=l-DAqhEjV58
ik kan alleen niet zo heel erg goed duits.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke downloadsoftware heb je eigenlijk gebruikt?
Wanneer je via het BitTorrent-protocol hebt gedownload ga je ook altijd automatisch tegelijkertijd uploaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp uit dat youtube filmpje en ook uit andere filmpjes die daar bij staan dat je de aanmaning niet moet negeren.
In hoevere dat waar is weet ik niet.
Maar volgens mij bepaald een advocaat toch niet de strafmaat?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Vast weer een nieuw vorm van geld uit je zak troggelen
pure oplichterij
wellicht zijn er meerdere slachtoffers ?
zowieso niet op ingaan.
Zou je de brief kunnen scannen (je gegevens afdekken )en hier neer zetten ?
of wellicht je licht eens opsteken bij opgelicht.nl ?

dit lijkt me een spook factuur

Toegevoegd na 9 minuten:
neem anders eens contact op met deze mede goeie vrager ?
lijkt met hetzelfde verhaal
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden
Of dat gaat lukken betwijfel ik . In sommige landen is het tegenwoordig illegaal om films en muziek te downloaden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Duitsland is downloaden van 2 films niet illegaal, het uploaden wel. Dus NIET betalen, het is, net als de anderen zeggen, pure oplichterij. Ze willen geld van je. En as ik naar dat geld bedrag kijk, denk ik dat jij de laatste bent. Ik denk dat het geld dat ze van jou willen iets compleet maakt, maar ik weet niet wat. Maar in ieder geval NIET betalen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt niet in Duitsland is downloaden ook illegaal! En hier worden hoge niet milde straffen voor gegeven dus pas op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bovenstaande bericht klopt niet in Duitsland is downloaden illegaal! In Nederland is uploaden illegaal en downloaden legaal, maar in Duitsland niet! Maar ik zou eerst even goed uitzoeken of het inderdaad geen oplichting is.. Klopt het dat je deze films gedownload hebt? Of weet je nergens iets van? Om welke films gaat het? misschien kun je kijken of er meer mensen met deze films een boete hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar nu heb je wel je films..
Maar geen geld om naar MoviePark Germany te gaan
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing