wat is het verschil tussen opgebouwde overuren en cumulatief overuren?

Ik heb sinds een maand een nieuwe baan in de horeca waar ik best veel overuren maak. Ik zag net op de site waar ik mijn uren kan bijhouden ' opgebouwde overuren ' en cumulatief overuren staan. Wat is het verschil daartussen en voor welke krijg ik betaalt ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.1K

Antwoorden (1)

Het gaat om dezelfde uren.

"Opgebouwde overuren" zijn de uren in een bepaalde periode (de periode waarover de salarisstrook loopt).

"Cumulatief opgebouwde overuren" zijn de uren t/m die periode.

In de maand dat je in dienst bent, zijn die aantallen uiteraard gelijk. In augustus dus de uren van augustus. Op de strook van september zul je de uren van september zelf zien en de uren t/m september (= dus augustus + september). Enz.