Hoe kan ik op macbookpro een aantal foto's tegelijkertijd versturen ?

Toegevoegd na 1 uur:
Ja, versturen per mail.
Heb het laatste systeem.
Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vlinderke, Zou je iets meer informatie willen geven? Bedoel je per mail versturen? Of op een andere manier? En heb je het laatste besturingssysteem? (OS X 10.8.4).
Ivana
10 jaar geleden
Klik alle te versturen foto's aan. De eerste gewoon, de rest met cmd. Je versleept ze vervolgens allen tegelijk naar je mail (onderin de balk). Dan zal je een verzendmail zien waar alle foto's opstaan. Klaar voor verzending.

Antwoorden (1)

Simpel. Open je mailprogramma, dat mag webmail zijn, en maak een nieuw bericht, liefst met onderwerp en berichtinhoud. Zoek naar de knop "Bijlage", "Attachment" o.i.d. en kies de eerste foto die je wilt toevoegen. Doe hetzelfde voor de andere foto's. Verstuur daarna je mail.
Op deze manier kun je meestal 1-5 (niet verkleinde) foto's versturen. Dat hangt nogal af van jou provider en die van de ontvanger.
Wil je (veel) meer foto's tegelijk versturen dan gebruik je iets als WeTransfer (https://www.wetransfer.com/)
Daarvoor selecteer je eerst alle foto's die je wilt sturen. Daarna Rechts-klik en kies "Comprimeer xxx items". Je Mac gaat alle foto's samenbrengen in één bestand en zo mogelijk comprimeren.
Vervolgens ga je naar https://www.wetransfer.com/ en volgt de uiterst duidelijke en simpele instructies daar.
WeTransfer werkt niet zo goed met Safari, wel met Firefox.