hoe maak ik mijn harde schijf leeg zonder mijn windows te beschadigen?

Mijn harde schijven zitten vol.
Nu heb ik schijf D (back-up schijf) geleegd.
Nu wil ik dus ook schijf C legen.
Hoe doe ik dat zonder mijn windows 7 te verwijderen / beschadigen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je hebt Windows nodig, dus dat gaat niet. Wat je wel kunt doen:
1) Installeer Ccleaner om tijdelijke files te wissen
2)Kijk kritisch naar de documenten en afbeeldingen die je hebt
3) Gebruik Ccleaner om dubbele files op te sporen
4) Kijk naar gedownloade files die je hebt geïnstalleerd hebt en gooit die weg
5) deïnstalleer programma's die je niet gebruikt
6) Verhuis de pagefile en hibernatefile naar de D: schijf.

Veel efficiënter is het om de D-schijf bij het systeem te trekken en een losse usb-schijf te kopen die als back-up gaat dienen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon in het configuratiescherm bij "programma's en onderdelen" alle spellen en programma's verwijderen die je niet gebruikt/kwijt wilt. Vervolgens maak je alle mappen leeg van foto's filmpjes en muziek (als je dat ook kwijt moet).
En daarna ga je in "deze computer " naar de C schijf klikt op eigenschappen en laat een schijfopruiming uitvoeren. Daar kan ie dan alle tijdelijke bestanden/downloads verwijderen en de prullenbak leegmaken.
2e optie ( indien mogelijk) is de pc naar fabrieksinstellingen terug zetten1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je je schijf helemaal leeg wilt hebben, kan je systeemherstel uitvoeren.
dit kan door een bepaalde toets(en) in te drukken bij het opstarten, of in het systeem zoeken.
LET OP! je bent wel alles kwijt!