wat is mijn ip-port?

ik probeer sinds kort een minecraft server in elkaar te zetten. alles is goed ingesteld alleen als ik dan de server op start staat er **** FAILED TO BIND TO PORT! hoe kan ik mijn goeie port vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet te weinig van Minecraft foutmeldingen om een goed antwoord te kunnen geven, maar waarschijnlijk is het je firewall of router die moeilijk doet, of heb je een andere server draaien die dezelfde poort al gebruikt. Meer info over poorten: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/TCP-_en_UDP-poorten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan de kant van je computer zijn er 3 opties:
1. Er is reeds een (andere) Minecraft server bij jou aan het draaien op poort 25565 TCP. (controleer taakbeheer via ctrl+alt+delete bij tabblad 'processen')
2. Je hebt onvoldoende rechten (start het eens op door rechts te klikken, dan als administrator uitvoeren)
3. Je beveiligingsprogramma (firewall) doet moeilijk. (zet eens uit) Toegevoegd na 1 uur:
N.a.v. Persoonlijk bericht (hier zijn ze niet voor bedoeld, Sipkejan) het volgende: nee, de router heeft hier niet mee te maken. Het gaat om de bindings op jouw computer.
Ga mijn opties langs, en kijk welke het is. Optie 1 zou je eventueel kunnen verifiëren met een netstat -nap test, maar deze lijkt mij overbodig omdat je via Taakbeheer ook kunt zien of het proces al draait.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een minecraft server opzet zal je alles kunnen veranderen in het bestand server.proporties dat zal staan in de homedir van je minecraft server map. Dit kan geopend worden met kladblok of notepad++ . In dat bestand staan meerdere regels het gaat om de volgende:
server-ip= 172.0.0.1
server-port= 25565 server ip - 172.0.0.1 moet je veranderen naar het ip van je locale pc deze kan je vinden door:
1. open cmd
2. typ: ipconfig
3. hier zal je een ip vinden dat zal lijken op 192.168.1.* of 172.16.2.* (*= getal hoger als 1 tot 255)
4. deze verander je in het bestand server.proporties achter server-ip=
5. sla het bestand op
server port - kan je gewoon laten staan als je geen andere server op dezelfde pc hebt. Als mensen buiten je huis willen verbinden moet je poorten in je router openzetten. Toegevoegd na 3 minuten:
Als de server op dezelfde pc staat waarop je client ook staat dan zal je kunnen verbinden met:
localhost:25565
127.0.0.1 (in de handleiding hierboven staat een fout:
server-ip= 172.0.0.1 en moet zijn server-ip= 127.0.0.1)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt de poort, niet de IP-poort, want dat bestaat niet.

Antwoorden (3)

In het server.properties bestand van minecraft zitten o.a. de regels:

server-port=25565
server-ip=

Het server-ip kun je leeg laten. Als daar iets staat bij jou, haal het weg en controleer of dat helpt. Als je dan nog de foutmelding krijgt, betekent dat dat een ander programma poort 25565 bezet heeft. Je kunt wel een ander poortnummer kiezen, maar dat is onhandig, want dan moet je dat er telkens bij geven als anderen met jouw server gaan verbinden.

Om erachter te komen welk programma welke poort gebruikt, open je een CMD.EXE venster met administrator rechten, en tik je "netstat -a -b". Zoek naar een local address van de vorm x.x.x.x:25565. Bij mij zie ik dan javaw.exe, en dat is de java omgeving waarin Minecraft draait.

Afhankelijk van wat er bij jou draait moet je dat weghalen om plaats te maken voor jouw server.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen enkel ander programma bind aan de port 25565, ten minste niet automatisch. Dus dat is onjuist. Failed to bind to port betekend dat je niet juist hebt geportforward! En ik kan het weten omdat ik 6 verschillende soorten minecraft servers run. Tekkit, FTB, Big Dig, etc.
als er bij jullie nog iemand in huis is die ook een server runt, is het ip als in gebruik. nu moet je het ip van jou server dus veranderen. dit doe je door in de server proppeties te gaan, en daar het ip te veranderen naar bijvoorbeeld 25567. inplaats van 25565. let ook op de je server geportforward is. en als je een andere port neemt moet je die ook forwarden. wat belangrijk is, is dat als je een andere port neemt, ze dus moeten joinen via het ip:de port. dus bijvoorbeeld 22.22.22.22:25567. succes ermee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Failed to bind to port, betekend dat je niet goed hebt geportforward. Opnieuw alles nalopen en controleren. Als ik jou was zal ik ook een bukkit server aanmaken geen minecraft server. Succes ermee!