Waarom struikelt mijn computer met het kopieren van zelf opgenomen dvd s met gezeur over cyclische redudantie controle

Een deel van de dvd lukt wel het andere deel weer niet.De dvd s zijn wel helemaal afspeelbaar met het kopieren stopt bij de cyclische redudantie controle

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Weet je zeker dat deze melding door het branden wordt veroorzaakt? Mijn ervaring met deze melding is dat de harde schijf binnen een week ermee kapt. Dus maak sowieso even een goede back-up van je schijf! (niet op DVDs maar beter op een externe schijf, is minder kwetsbaar en ook nog eens goedkoper en eenvoudiger in gebruik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CRC errors duiden op fouten op cd cd/dvd zelf... Als de schade te groot is dan kan de CRC het niet repareren en dan resulteert dat in zulk een error en dan zit je met twee kapotte cd´s/dvd´s...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer de dvd even op een ander pc zelfde verhaal daar? dan is het een fout op de dvd waarschijnlijk door het brandproces
Het kan zijn dat je DVD brander aan vervanging toe is ?
als het allee maar gebeurd met rechtstreekse gekopieerde dvd dan is het misschien een beveiliging ?
probeer eens niet te werken met disk on a fly
maar via de HD kopieren
is langzamer maar denk ik wel betrouwbaarder
capthavoc