Ik heb een USB-stick per ongeluk meegewassen met de kleding, hij doet het nog, is de kans groot dat dat zo blijft?

Voor degenen onder ons die verstand hebben van elektronica. De USB-stick heeft in mijn broekzak in de wasmachine en de droger gezeten, de kunststof buitenkant lijkt enigszins vervormd door de warmte van de droger, ook ruik ik een heel klein beetje een branderige lucht. Desondanks is de stick weer geheel droog op dit moment, ik heb dus gekeken en hij doet het nog.

Is de kans groot dat hij het alsnog zal begeven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

Memory cards, welke met een vergelijkbare techniek gemaakt zijn als je usb-stick, overleven zelfs explosies.
Dus met een wasbeurt zal er ook wel niet zoveel mis gaan.

Op het moment dat hij nat wordt, moet je hem gewoon eerst laten drogen voordat je hem gebruikt in verband met kortsluiting.

Uiteraard is er voorzichtig mee omgaan de beste garantie om ervoor te zorgen dat hij blijft werken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Lijkt me niet. Een USB stick heeft in principe geen bewegende delen die onder spanning staan. Ze opslag van info gaat electronisch. En dat werkt en eea is nog droog. Dus er is geendreden om er vanuit te gaan dat hij nu alsnog binnekort kapot zal gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ten eerste heb je enorme mazzel dat hij het nog doet na een grondige was en in de droger te hebben gezeten. Misschien heeft de broekzak nog enige bescherming geboden.

Maar ik denk toch dat deze usb stick het eerder zal begeven dan eentje die niet in de wasmachine is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij het doet, mag je echt blij wezen. Bij twijfel kan je alsnog alles even overzetten op een usb die niet gewassen is ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De informatie op de stick staat ook wel elders hoor, maar ik vroeg het me meer af omdat ik de stick nog wel zou willen gebruiken.
Misschien heeft de USB-Stick na deze traumatische ervaring wel een enorme weerstand opgebouwd tegen destructieve situaties, mocht dat zo zijn, dan is deze usb-stick onverwoestbaar en kun je hem rustig nog een keer wassen als je dat wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee of ik dat wil gaan gokken, maar de data is in ieder geval goed schoon nu :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, alternatief voor een virusscan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoiets ja. :)
als hij goed droog is blijft hij werken, Het komt meestal door kortsluiting dat een apparaat stuk gaat wat nat is geweest. Dus zorg dat hij goed droog is, dan is het geen probleem!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door de vraag te stellen geef je al aan dat er een twijfel is... als je een bord hebt met een scheur erin maakt het niet uit of ie nog tien jaar meegaat, je hebt steeds het gevoel: hij kan elk moment breken. dus zou ik gewoon de bestanden naar de pc kopieren en van de pc naar een nieuwe usbstick. die dingen kosten niks. tenzij het natuurlijk om een 64 gb stick gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn usb-sticks zijn al tientallen malen door de wasmachine gegaan en in de wasdroger geweest. Uiteraard niet met opzet, maar ik ben onverbeterlijk. Ik heb er een stuk of zes en ze doen het nog allemaal. Ze zijn allemaal van een ander merk. Dus ik vind dit een redelijk representatief onderzoekje :)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker representatief, het scheelt 5 andere reacties.... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha top! +1 Is er ook een getuige bij je onderzoek?
AWM
14 jaar geleden
Jazeker! Mijn vrouw. "Haal nou GVD je zakken leeg als je iets in de wasmand gooit &^^%$^#~!". Ik probeer mijn leven te beteren...
Het kan wel of niet.Want als je electrische dingen in het water doet dan gaat hij stuk.Bijvoorbeeld: Je gooit water op een toetsenbord dan is die stuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om je een tip te geven: zoek USB-imagetool eens op op internet om daarmee goede back-ups te maken van je Flashdrives. Ik gebruik het zelf ook en het werkt perfect (is freeware). [Er zijn ook torrents van te vinden maar wees daar voorzichtig mee!]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf heb ik ook een mobiel die je gewoon onder water kan houden zonder dat die stuk gaat.
ik denk dat dat wel zo blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit eigen ervaring. maak je geen zorgen de mijne doet het 3 mnd na de wasbeurt nog steeds prima.