Met welke Windows programma kan je je PC of laptop soepeler laten draaien?

Hallo,

ik heb een Windows 8 laptop met een Intel Atom processor (niet de snelste) en ondervind dat niet alles soepel draait;

Als ik bijvoorbeeld 5 of 6 tabbladen open in mijn browser begint hij te hangen en langzaam te werken, hoe komt dat???

En hoe kan ik dit het beste oplossen? Bestaan er programma's waarmee ik mijn laptop toch wat kan boosten?

Alle mogelijke tips en adviezen zijn welkom...

Groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Met Wise Registry Cleaner kun je je PC tunen en processen onafhankelijker van elkaar maken. En door hiermee je registry te defragmenteren wordt je pc ook sneller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het gratis programma CCleaner is wellicht een oplossing. Daarmee kun je bekijken welke programma's allemaal draaien bij het opstarten van je computer. Laat alleen de programma's staan waarvan je denk dat je ze nodig hebt, verwijder de rest. Google is behulpzaam als je niet weet wat een bepaald programma doet.

Als er minder achtergrondprogramma's draaien kunnen er minder prestaties weggesnoept worden, waardoor er meer overblijft voor je belangrijke programma's.