Acer aspire 1700 heeft veel opstartproblemen, hoe los ik dit op?

Als ik hem opstart gaat hij aan en krijg ik het acer logo wel te zien erma valt hij uit en krijg ik dat scherm weer te zien alsof hij op start en dit herhaalt zich de hele tijd.. Als ik op de powerknop klik dan gaat hij wel gelijk uit.. Ik heb rondgezocht op internet maar de antwoorden daarvan zijn alleen voor als die helemaal niet aan gaat, iemand die weet hoe ik dit op kan lossen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ funkey als ik hem op wil starten krijg ik het logo te zien met eronder een balk f2 v setup en f12 v multi boot selection menu verder dan dat gaat hij niet dan krijg ik zwart beeld en dan weer dat beeld en dat zo mar door i heb wel geprobeert om op f2 en f12 te drukken ( ook al had ik geen idee hoe ik dat verder moest doen ) maar daar reageert ie niet op

Antwoorden (2)

Zoals je het vertelt is je bootsector beschadigd, je kunt dit oplossen door m opnieuw te installeren, of een Hirens boot dvd te gebruiken en daarmee de MBR proberen te herstellen
Een andere mogelijkheid is op te starten met de originele installatie dvd/cd, het installatie-proces te starten en dan te kiezen voor herstel
Methode 2:
Hard Disk Recovery moet standaard ingeschakeld. Als het niet is, moet u in het BIOS van uw systeem gaan door op F2 tijdens het opstarten en staat het onder het tabblad Geavanceerd.

Zodra Hard Disk Recovery is ingeschakeld, herstart het systeem en hit ALT + F10. Dit is om de Aspire systeemherstelpartitie te starten. U wordt gevraagd om zes nullen typen als een zekerheid stap. Typ 000.000 om door te gaan.

U ziet dan een scherm om uw besturingssysteem te selecteren. Doe dit en druk op enter en het herstel proces zal beginnen.

Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is een reële kans dat er hardware defect is. Acer is een merk met relatief meer hardwareproblemen (o.a. door hoge temperaturen en budgetkwaliteit). Probeer een herstel te doen zoals Euromos beschrijft (denk aan een evt. backup!) en laat hem anders nakijken door iemand die hem kan repareren. Indien de laptop jonger is dan 2 jaar, heb je garantie.

Met diagnostische programma's is het relatief eenvoudig uitsluiten welk onderdeel de oorzaak is. Indien het gaat om de videokaart/het moederbord (systeembord genaamd in 't geval van laptop) is de reparatie waarschijnlijk niet zinnig. Helaas komt dit bij Acer regelmatig voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dus dat je hem eerst naar fabrieksinstellingen herstelt zoals Euromos beschrijft, en dat je dan eerst beoordeelt of het probleem zich nog voordoet. Indien niet, hoef je natuurlijk niet de rest van de stappen te doen.

Overigens biedt MyCom standaard 3 jaar garantie, dus vraag even bij je computerwinkel na indien je twijfelt.