Een HDMI poort is output. Deze stuurt grafische gegevens door naar een monitor, je kan geen informatie door je HDMI poort de laptop insturen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HDMI kan in output of input (op monitor) zijn.
Bij bijna alle laptops welke een HDMI aansluiting hebben is dit een output.
Maar ze zijn er wel met input:
http://hothardware.com/News/Eurocoms-173-X7200-Panther-20-Gaming-Notebook-Has-HDMI-14-Input/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een HDMI poort gaat altijd naar een monitor. Via een HDMI poort kan je geen gegevens ontvangen. De HDMI input op die oude laptop die jij aangeeft is natuurlijk een slecht voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de alienware m17x R4 had je ook een hdmi-in dacht ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Via een HDMI poort kan je geen gegevens ontvangen. "
En wat doet de HDMI poort op de monitor dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat over de output op de laptop, niet over de input van een monitor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Het gaat over EEN HDMI poort op een laptop. (En OF dat een in of output is.) :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is altijd een output. Mocht je twee hdmi poorten hebben (0,01% kans) kan het zijn dat er een output en een input opzitten. In dit geval is het dus een output (de vrager heeft het maar over 1 poort). Het is altijd veilig om te stellen dat een HDMI poort op een laptop een output is. Zeker als er niet over een 2de poort gesproken wordt.
als het m is (pinnetjes) dan is het output
als het v is (gaatjes) is het input

(eigenlijk best logish xD)