via lan kabel een router aansluiten kan dat?

Ik huur een appartement incl. internet. Dit is in de studio aanwezig dmv een lankabel. Kan ik hier nu een router op aansluiten om draadloos te surfen? Ik kan wel verbinden met de router maar krijg geen internettoegang.

En wat is de juiste manier om alle kabels aan te sluiten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Die vraag kan alleen maar beantwoord worden als je weet wat er aan het andere kant van de kabel zit. Als daar al een router voorzit met DHCP dan heb je alleen maar een accesspoint nodig, waarbij je de DHCP moet uitzetten. Anders kun je er een router met Wifi op aansluiten met DHCP.
Twee routers met DHCP geeft ellende.
escape
10 jaar geleden
Kijk eerst op je pc wat voor ip-adres je krijgt. Dan kan je je router aansluiten met de lankabel in de wlanpoort. Je eigen router stel je in op "dhcp-adres ontvangen" voor wat betreft het ip-adres, en je kiest voor je wifi een andere reeks adressen. Bijvoorbeeld je krijgt op je pc 192.168.0.x dan kies je voor je wifi een reeks als 172.19.0.x of 10.0.0.x (dit zijn vrije reeksen).